Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


The Pirate Bay Stängd (Del 3)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-06-04, 12:26 #31
perssontm perssontm är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 5
perssontm perssontm är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 5
Hej,

För er som är intresserade av en grupptalan och ett skadeståndsförfarande föreslår jag att ni mailar Clarence Crafoord på Centrum för rättvisa(www.centrumforrattvisa.se) och förklarar er situation. De är en organisation som jobbar mot just den här typen av problem, där den lilla människan får stå tillbaka.

Jag pratade med Clarence igår och han ska lämna in en överklagan till tingsrätten om beslaget, och därefter nån form av skadeståndsprojekt.

Så, maila era uppgifter till Clarence, bifoga om ni har fakturor på grejerna, serienummer och vad maskinerna var märkta med(samma som ni kanske redan faxat till polisen). Clarence hittar ni på
[email protected]

Och som sagt, CFR jobbar ju gratis med såna här fall, så ni har inte så mycket o förlora, och desto fler vi är, desto bättre förmodligen.

/Eric
perssontm är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-04, 13:55 #32
hundservers avatar
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
hundservers avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
Citat:
Originally posted by perssontm@Jun 4 2006, 12:26
Hej,

För er som är intresserade av en grupptalan och ett skadeståndsförfarande föreslår jag att ni mailar Clarence Crafoord på Centrum för rättvisa(www.centrumforrattvisa.se) och förklarar er situation. De är en organisation som jobbar mot just den här typen av problem, där den lilla människan får stå tillbaka.

Jag pratade med Clarence igår och han ska lämna in en överklagan till tingsrätten om beslaget, och därefter nån form av skadeståndsprojekt.

Så, maila era uppgifter till Clarence, bifoga om ni har fakturor på grejerna, serienummer och vad maskinerna var märkta med(samma som ni kanske redan faxat till polisen). Clarence hittar ni på
[email protected]

Och som sagt, CFR jobbar ju gratis med såna här fall, så ni har inte så mycket o förlora, och desto fler vi är, desto bättre förmodligen.

/Eric
Hur funkar det för dom som inte har en fysisk server hos prq men ändå blir drabbade?
hundserver är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-05, 17:37 #33
Cazz Cazz är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 34
Cazz Cazz är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 34
Det jag mest tycker är konstig är att det tog

* Servrar som inte tillhör TPB?
* UPS ???
* Switchar ??????
* JourTelefon ????????

Alltså det verka ha tagit allt som gick att ta fast jag är ju inte säker att att stämmer men det är väldigt komiskt tycker jag i all fall om det stämmer.

Jag menar var har det för nytta av att springa iväg med UPS??
:huh:
Cazz är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-05, 17:46 #34
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Om man kollar på listorna över andra beslag så:

"1 oöppnad brev till PRQ från Luftmiljöbutiken"
"Kopior på fakturor."
"En förpackningslåda adresserad till PRQ"
"2 stycken A4 fax. "Beträffande luftkonditionering""

Och en hel hög andra konstiga saker dom tog, att ens ta sådant borde vara straffbart.
patrikweb är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-05, 17:52 #35
Cazz Cazz är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 34
Cazz Cazz är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 34
Ja jisses
Allt blir konstigare och konstigare

Hade hört att det hade tagit högtalare t.o.m. men det kan väll inte stämma :huh:
Cazz är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-05, 17:53 #36
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Det kan säkert stämma, dom tog allt som var löst och gick typ.
patrikweb är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-05, 19:17 #37
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 426
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 426
De har tagit högtalare (iaf hos Viborg), en anställds digitalkamera, 2 mån bokföring, m m...
Stora UPSen tog de dock inte (antar att de bara inte orkade bära iväg med 250kg blybatterier!).

Kylinstallatören (Luftmiljöbutiken, that is) var förstående i alla fall, så kylan till nya hallen blir i alla fall inte så försenad.
Saker och ting har börjat komma i ordning här också, ochett par kundburkar har kommit tillbaka. Det värmde faktiskt rejält att kolla dagens omgång Plusgiroutdrag och se att folk har betalat sina utestående fakturor!


Dagens suck/garv, beroende på vilken humor man har: http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_12854862.asp
Roswall hävdar verkligen på fullaste allvar att vi skulle hakkat kunders burkar och kört TPB på dem! Bizarro, bizarro... Om DET är ursäkten han har så är det väl snarare en fråga om hur många miljoner man kan få ut än om man kommer få något skadestånd alls.
(Jag råkar f ö har varit i kontakt med kunden det där gäller - Roswalls stora avslöjande baserar sig i a) det fanns några torrentfiler på servern ifråga (shit happens) och B) jag hade konto på den (Roswall har visst inte riktigt fattat det där med att man kan hjälpa till med att drifta kunders system!))
PRQ är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-05, 19:43 #38
PsyDonia PsyDonia är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 25
PsyDonia PsyDonia är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 25
PRQ allt detta måste sluta i riktigt bra reklam för er.
Tänk vad man skulle kunna få betala för att få så mycket reklam som ni fått senaste veckan.
PsyDonia är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-05, 20:27 #39
RickardPs avatar
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
RickardPs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 515
Någon som hört något om sina servrar?
Hur långt har dem kommit med kollen av alla servrar?
Vad hände på demonstrationerna i helgen?

PRQ: hur har det gått för er hur långt har ni kunnat rustat upp?
RickardP är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-05, 21:04 #40
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 426
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 426
Ett par burkar har blivit slappta (en helrackskund fick tillbaka de flesta av sina, och ett par mindre colo-kunder har ocksa fatt sina), och de flesta har kommit tillbaka.

Vi har fungerande natverk, strom och UPS pa STH3 igen, men rejalt reducerad kapacitet (Cisco 7200... nej tack!), och allt star i staplar pa golvet tillsvidare. Vi haller dock pa och jobbar undan sa nya hallen kan tas i drift pa riktigt (SVT visade fina bilder av mig nar jag drog potentialutjamningskablage i golvet ).
Vi ska traffa Silbersky pa onsdag, och det kommer formodligen begaras beslagsforhandling for att fa tillbaka alla PRQ-prylar (switchar, routrar, bokforing, m m + 4 burkar, bl.a. kundsystemet och en backupserver).
PRQ är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017