Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Aftonbladets Politism.se attackerad

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-11-12, 15:37 #1
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
Ingos avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Standard Aftonbladets Politism.se attackerad

"Först slogs sajten "Inte rasist men" ut av en överbelastningsattack. Nu är även Schibsted-ägda Politism.se drabbad.

Överbelastningsattacken mot "Inte rasist men" kom i samband med att sajten i fredags publicerade ett inlägg med rubriken "IRM vs Björn Söder i SVT Debatt – vi reder ut Söders lögner"."

Läs mer: http://www.dagensmedia.se/nyheter/di...cle3786693.ece
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-12, 16:39 #2
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Den verkar inte ha några problem nu med åtkomligheten.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-12, 17:52 #3
altruixms avatar
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
altruixms avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
Citat:
Ursprungligen postat av Ingo Visa inlägg
"Först slogs sajten "Inte rasist men" ut av en överbelastningsattack. Nu är även Schibsted-ägda Politism.se drabbad.
Funkar bra här. Billigt marknadsföringstrick sånt där.
altruixm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-13, 10:05 #4
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av altruixm Visa inlägg
Funkar bra här. Billigt marknadsföringstrick sånt där.
Du tror att de själva drar ner sin egen sajt en hel dag i marknadsföringssyfte? Och sedan drar politism detsamma, om än kortare, för att ... de också kom på att det var en bra idé att inte kunna läsas när de återpublicerar det den första sajten inte kunde låta läsas? Låter lite långsökt för mig och något man mest kan få för sig är sant med en redan negativ inställning till sajten eller personerna bakom... Att ett gäng ungdomar med SD-sympatier fick för sig att DDOSa det de inte tyckte om låter som en enklare och troligare sanning.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-13, 10:34 #5
altruixms avatar
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
altruixms avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Låter lite långsökt för mig och något man mest kan få för sig är sant med en redan negativ inställning till sajten eller personerna bakom... Att ett gäng ungdomar med SD-sympatier fick för sig att DDOSa det de inte tyckte om låter som en enklare och troligare sanning.
Japp. Och när de gjorde det hade de svarta hoddies på sig, precis som på bilderna i DN när hackers ska beskrivas. De satt i ett mörkt rum och lyssnade på dödsmetall.
altruixm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-13, 10:49 #6
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av altruixm Visa inlägg
Japp. Och när de gjorde det hade de svarta hoddies på sig, precis som på bilderna i DN när hackers ska beskrivas. De satt i ett mörkt rum och lyssnade på dödsmetall.
Jag förstår inte alls vad du försöker säga med din konstiga ironi. Jag får för mig att du finner det osannolikt att ungdomar utan någon speciell kompetens har svårigheter att utföra en DDOS-attack mot en mindre sajt utan resurser att försvara sig. Antingen det eller att du tar det personligt att någon kan få för sig något sådant om ett gäng SDare.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-13, 11:06 #7
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Problemet med de som driver antirasismfrågan är att de är lika dåliga på att lyssna på argument som SMR t.ex.

En enkel fråga som att "Tycker du att det är ok att ta in fler invandrare när vi inte ens kan ge de vi redan har ett vettigt mottagande?" får dem att gå i spinn och vräka ur sig svar i stil med "Du är rasist!" osv.

DDOS:a alla extremsajter så kanske andra slipper en del DDOS.

Suck.. Nej jag är inte allvarlig men jag är bra trött på både DDOS och extremister.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-13, 12:05 #8
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Problemet med de som driver antirasismfrågan är att de är lika dåliga på att lyssna på argument som SMR t.ex.

En enkel fråga som att "Tycker du att det är ok att ta in fler invandrare när vi inte ens kan ge de vi redan har ett vettigt mottagande?" får dem att gå i spinn och vräka ur sig svar i stil med "Du är rasist!" osv.

DDOS:a alla extremsajter så kanske andra slipper en del DDOS.

Suck.. Nej jag är inte allvarlig men jag är bra trött på både DDOS och extremister.
Har inte du nu ungefär samma ensidiga syn på frågan som de du kritiserar? Vilka menar du "driver antirasismfrågan"? AFA? Kommentarproffsen på Aftonbladet.se? Några tonåringar som precis lärt sig DDoS:a? Hur många lyssnar på dessa tror du? Jag skulle nog ändå vilja påstå att samtliga politiska partier och flertalet stora organisationer och mediabolag i Norden är de som åtminstone mer offentligt är drivande i "antirasismfrågan". Du hittar nog inte många seriösa debattörer där som anser att man är rasist ifall man är emot fri invandring.

Sen är väl det du kallar för "ett vettigt mottagande" alltid relativt. Jämfört med de allra flesta länder i Europa och världen så är mottagandet i Sverige fortfarande mycket bra. Jämfört med exempelvis situationen i Syrien så är det väl till och med en förbättring att komma till Afghanistan idag.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-13, 13:01 #9
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Har inte du nu ungefär samma ensidiga syn på frågan som de du kritiserar? Vilka menar du "driver antirasismfrågan"? AFA? Kommentarproffsen på Aftonbladet.se? Några tonåringar som precis lärt sig DDoS:a? Hur många lyssnar på dessa tror du? Jag skulle nog ändå vilja påstå att samtliga politiska partier och flertalet stora organisationer och mediabolag i Norden är de som åtminstone mer offentligt är drivande i "antirasismfrågan". Du hittar nog inte många seriösa debattörer där som anser att man är rasist ifall man är emot fri invandring.
Vissa journalister (som de gärna kallar sig) och en del politiska organisationer är de jag avser. Vad de kallar sig fluktuerar.
Ensidig? Jag är öppen för diskussion, det är knappast de personer och organisationer jag avser. Jag är dessutom av den åsikten att nästan alla argument har sin logiska grund men att det som behövs är att man väger dem tillsammans vilket de inte klarar av att göra då de vill utesluta alla argument och fakta som de inte tycker om. Oavsett dess bärighet. Vem avgör vilken som är en seriös debattör? Rasistkortet spelas av ganska många, se bara på de "seriösa" debattprogrammen och de som skriver krönikor i riksmedia. De finns där med.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Sen är väl det du kallar för "ett vettigt mottagande" alltid relativt. Jämfört med de allra flesta länder i Europa och världen så är mottagandet i Sverige fortfarande mycket bra. Jämfört med exempelvis situationen i Syrien så är det väl till och med en förbättring att komma till Afghanistan idag.
Jag anser inte att det är vettigt att ta emot personer och sen låta dem leva i ovisshet i flera år. Dessutom så när det gäller barn så får kommunerna som bäst ett par månader på sig att ordna med skolgång åt barn som utöver språkförbistringar också behöver extra stöd. Som exempel fick en kommun 5 veckor på sig att utöka sina skolplatser med 60% - helt omöjligt. Hur bra är det då? Inte alls för någon. Sånt här måste finnas på plats, det duger inte att frakta runt flyktingar baserat utifrån vem som kan erbjuda billigaste boendet som det görs till en del idag. Det är inte vettigt.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-13, 13:31 #10
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Vissa journalister (som de gärna kallar sig) och en del politiska organisationer är de jag avser. Vad de kallar sig fluktuerar.
Ensidig? Jag är öppen för diskussion, det är knappast de personer och organisationer jag avser. Jag är dessutom av den åsikten att nästan alla argument har sin logiska grund men att det som behövs är att man väger dem tillsammans vilket de inte klarar av att göra då de vill utesluta alla argument och fakta som de inte tycker om. Oavsett dess bärighet. Vem avgör vilken som är en seriös debattör? Rasistkortet spelas av ganska många, se bara på de "seriösa" debattprogrammen och de som skriver krönikor i riksmedia. De finns där med.
Det handlar bara om ett fåtal extrema element med andra ord? Det är väl ändå inte detsamma som "de som driver antirasismfrågan"? Självklart finns det extremer på bägge sidor men det är som sagt var inte många som lyssnar på dessa och det är ganska meningslöst att diskutera med dessa personer. Däremot kan man med fördel argumentera mot deras åsikter. Debattprogrammen handlar för det mesta om provokation, action och underhållning numera och därför låter man gärna några sådana personer ta plats där. Visst att de kanske låter högt och syns men tror du verkligen att de tas på allvar av särskilt många? Deras praktiska inflytande är minimalt skulle jag vilja påstå.

Om du är öppen för olika åsikter så borde du emellertid också vara öppen för olika tolkningar av vad rasism innebär? Många nazister anser inte att de är rasister. En väsentlig andel av Sveriges befolkning anser att Sverigedemokraterna är rasister. Det anser inte de själva.

Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Jag anser inte att det är vettigt att ta emot personer och sen låta dem leva i ovisshet i flera år. Dessutom så när det gäller barn så får kommunerna som bäst ett par månader på sig att ordna med skolgång åt barn som utöver språkförbistringar också behöver extra stöd. Som exempel fick en kommun 5 veckor på sig att utöka sina skolplatser med 60% - helt omöjligt. Hur bra är det då? Inte alls för någon. Sånt här måste finnas på plats, det duger inte att frakta runt flyktingar baserat utifrån vem som kan erbjuda billigaste boendet som det görs till en del idag. Det är inte vettigt.
Så ska det naturligtvis inte vara. Flera år vet jag inte riktigt varifrån du fått dock. Migrationsverket har exempelvis som mål att fatta beslut om asyl inom tre månader. De flesta invandrare som kommer till Sverige nu är exempelvis från Syrien och de får nu per automatik permanent uppehållstillstånd.

Problemet du tar upp är däremot inte isolerat till flyktingmottagande. Det är snarare så att staten ibland ställer orimliga krav på kommunerna samtidigt som kommunerna i vissa fall vägrar gå staten till mötes och man hamnar då ofta i situationer där två parter skyller på varandra. Jag skulle gärna se att man i princip helt avskaffar det kommunala självstyret (möjligtvis med undantag för vissa frågor), avskaffar landstingen och låter staten ta ansvar för hela den offentliga verksamheten.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017