Proinet nere?
Verkar har varit en del under dagen, någon som vet mer? |
Citat:
Ups, Kjetil han för.... |
Helt klart något.. men adressen driftinfo.net, gäller den ännu? (.com funkar, men är även den adressen proinets, eller en fake?)
|
Kontakta supporten?
Både www.proinet.se och www.driftinfo.net har varit onåbara. Vad ska man berätta för supporten, att de borde sköta sina jobb? |
Citat:
Tack på förhand Kjette! |
Citat:
så definitivt inte Proinets domän. Men var menar du med "fake"? |
Citat:
|
Vad sägs om ett nytt subforum för frågor av den här typen? :-I
|
Proinet slår alla rekord att ligga nere....har varit där i 6 månader med min sida, minst 4-5 gånger och då ganska länge har den varit svart. Mailade support kl 17 idag, har inte fått svar än.. Nu fungerar delar av dem, men med vissa störningar.
Måste flytta sidan, så fort det är möjligt. |
Japp, nere igen.
Varken hemsidan eller driftinfo fungerar. Jag börjar undra om de någonsin har gjort det. |
Proinet kör hela mitt företag i Konkurs ! Hur ska jag kunna få betalande medlemmar till en sida som hela tiden slocknar ?
|
Citat:
>Så här är det med er hela tiden ! allt bara svartnar, sedan är informationen lika med noll ! Jag vet efter alla era stopp under de 6 månader jag varit hos er..... |
Staffanos: Om du baserar ditt företags ekonomi på det billigaste webbhotellet på marknaden så tänker du nog fel.
Visst är det otroligt irriterande, framförallt för oss som har försäljning till Alla Hjärtans Dag men Proinet är ett kanonlågbudgethotell för dina mindre sidor. När biznizzen börjar bli större bör du tänka över andra lösningar. Sen håller jag med övriga om att informationen ofta är mycket bristfällig. Kjette brukar ofta referera till vissa sidorn eller att man ska ringa men i ärlighetens namn är ofta WN en smidigare informationskälla. Jag fick dock kontakt med honom över MSN mitt i natten så det bör inte vara något tvivel på att de tar det seriöst. Han refererade till Driftinfo.net och att information skulle postas där. |
Ja, vad säger man? Det är kanske lika bra att man vänjer sig vid tanken att Proinet inte ska fungera, av naturen liksom. Synd, mycket synd...
|
Clirre .....
Men om Proinet är ett "kanonlågbudgethotell " undrar jag hur ett dåligt är ? jag är nybörjare i detta, hade jag vetat det för 6 månader sedan hade sidan varit på annan plats. Var tvungen att ha Zend Optimizer och blev tipsad om Proinet. Lätt att vara klok i efterskott. Men jag tycker ändå att informationen mm är för bristfällig. Mailade Proinet för 2 dagar sedan, men har inte fått svar än.... Klart jag måste flytta sidan... |
Jag har haft Proinet i 2 år och har i princip kunnat panta flaskor för att betala för årsavgiften. Sidorna ligger nere ung. 1 dag i snitt per halvår, sett ur den tiden jag haft Proinet.
Kan man inte hantera det så bör man inte ha Proinet. Jag har kunnat hantera det fram till nu men börjar växa ur kostymen. Se Proinet som en hemsideskuvös är mitt råd. Bortsett från denna nedtid har det fungerat i princip felfritt, vilket jag tycker är kanon för ett så billigt webbhotell. Det är självklart med viss tveksamhet jag skriver detta, förväntar mig en del kosing från Alla Hjärtans Dag-försäljningen som förmodligen uteblir. Proinet tror att problemet ska vara löst kring 11-tiden men jag är lite luttrad. |
Löst klockan 11? Det får vi verkligen hoppas...
|
JimmyOH: Jag kan ha fel men var inte du inne på en liknande tråd när Proinet var nere i november och ondgjorde dig ganska kraftigt? Dags att byta webbhotell eller ändra inställning tycker jag...
Det är lite som att köra en lamborghini utan försäkring och sen bli förbannad när man kraschar...och sen göra det igen. Jag har tagit en kalkylerad risk med att ha Proinet och är irriterad nu, men man får ju ta det för vad det är. Har man sidor som man lever på så kanske man ska leta efter mer stabila lösningar. |
Clirre...
Jag har mail mm som styrker att sidan sedan i september legat nere minst 3 gånger(2 gånger sedan den 12/2). Att sedan behöva vänta 2 dagar för att få svar på supportärenden är inte acceptabelt. Att försvara det med att det är billigt är ingen ursäkt. Hade de redan när kunderna tecknade avtal, informerat om återkommande stopp, att kunderna får vänta 2 dagar på svar från support. Men Proinet utger sig för att vara en säker sida... Även om jag skulle köpa en lamorgini utan försäkring, räknar jag med att bilen faktiskt startar, och fungerar om jag bara ser till att serva den. Tycker tvärtom att Proinet skulle ta dessa klagomål på rätt sätt,och åtgärda det. Visst kan saker strula och krångla,men informationen måste bli bättre... |
Jag vet inte hur autentiskt detta är, men igår sas följande på webmasternetworks IRC-kanal:
Kod:
03:40:48 * Joins: Drphil ([email protected]) |
Citat:
|
Grrrr, har det inte gått lite för långt nu? Var och varannan dag är våra servrar onåbara, likaså proinet.se egen sajt. Har ni långvariga problem så skicka ut ett mail till kunderna, man blir mindre frustrerad och ifrågasättande då.
|
Direkt när en sida krånglar som nu..ska det skickas ut ett informations mail som talar om vad som hänt när de räknar vara igång. Dessutom skulle det vara bra om de kunde svara på mail....
|
Är det bara jag som blir grymt oroad av det huvet skrev!? Senast de blev hackade så var ju sidorna nere i 3 dagar.
Jag försvarar egentligen inte Proinet. Jag håller till 100 % med er alla att informationen ständigt är genomgående usel vid dessa krascher. Att som Proinet säger att man ska ringa för att få information är oförsvarbart och oprofessionellt. Staffanos: Jag kanske egentligen bara talar för mig själv som svor mig själv blå senast de kraschade men sen inte gjorde nåt åt saken ändå. Resonerar som att om jag väljer den billigaste lösningen så kommer det finnas nackdelar, jag har sett nackdelarna men valt att inte göra nåt åt det. Tror ett par här är i samma situation. Kan det kanske vara rättvisare att se det som ett köpa en begagnad bil på Blocket. Även om ägaren säger att den funkar bra, servicepapprena är ok så startar den inte vissa vinterdagar...eller ska jag helt enkelt lägga ned billiknelserna? :) Den här gången kommer jag själv i alla fall att byta hotell för mina större sidor. Innan hade jag råd med att det var si och så med pålitligheten, men inte längre. |
Är det hackat igen må tro? Vem vet...
|
Vad får ni för svar när ni ringer? När jag ringde senast kl 7 så skulle det vara uppe inom ett par timmar försäkrade killen som svarade.
|
Citat:
|
Fick svaret 11 när jag chattade med Kjetil kl 04 nånting.
Men hur bedömer man tidsåtgången för att åtgärda akuta fel, egentligen? Vad säger ni här som äger egna webbhotell? Det måste vara mellan nånstans mellan tummen och lilltån? |
Citat:
Visst ligger det något i det...Men med tanke på hur många som ringer dem nu för att få besked.. Skulle det säkert spara resurser om ett mail skickades ut. |
Det är säkert hackat. Skulle inte förvåna mig ett dugg faktiskt. ;)
|
Citat:
Tydligen har dom tid att svara här, men inte skriva ett litet mail om vad som har hänt. Oavsett, tycker det är bra att man får nogot informasjon här, men tycker nå det borde vara via email till dom andra kunderna som inte känner till detta forum. Om man har 2 minuters nedetid då och då så tycker jag inte mail ska skickats ut, men när det dröyer 15-30minuter eller mer tycker jag det borde vara ett måste. |
Måste kommentera här när vissa tycker att man får räkna med visst strul då Proinet är så billigt.
Jag har själv haft Proinet tidigare med massor av problem och med stora förluster som följd. Jag flyttade sedan sidorna till Manufrog och Binero, och där har det i stort sett varit problemfritt! Manufrog, som har samma upplägg som Proinet med cpanel, kostade endast 100kr/år och fungerar vad jag märkt felfritt! De få gånger jag kontaktat supporten i frågor har det varit förvånansvärt snabb hjälp. Till och med på julaftonen!! (hade problem med turkiska hackare) Så det är bara att beklaga att Proinet inte lyckas få ut någon info i tid. |
Tony Westman. Jag ska allt kolla upp Manufrog, det lät mycket intressant. Tack för tipset!
|
Det blir utan tvekan en flytt med de sidor vi har kvar hos proinet efter allt strul!
|
Jo, samma här faktiskt. Så här ruttet får det ju inte bara vara helt enkelt, oavsett vad det kostar. Mitt tålamod är äntligen över...
|
Uppdaterat driftinfo:
Citat:
|
sjokomelk, du behöver säkert inte oroa dig. Allt är säkert borta, hackers, scriptkiddies eller vad det än må heta verkar ju ändå ställa till det, hela tiden. Om allt är borta, så är det borta. Inget att göra åt... dessvärre.
|
Beställde flytt till http://www.siteground.com/ ... 950kr/2år....
|
Citat:
Är inte så orolig för min egen del, men tycker ju lite synd om dom som driver Proinet. Dom har ju värkligen hatt mycket otur. Självklart, nogot har kanske nogot med kunnskap att göra, men om hackers vill så kommer dom inn om dom har tiden på sin sida. En ting är å hacka sig inn, lämna ett medelande för at säga att dom har hackat sig inn, men nogot helt annat är om man faktisk tar bort all informasjon. Nogot jag inte ser poengen med. |
Visst kan alla ha otur, och saker kan strula...Men det finns faktiskt inget försvar för att INTE maila ut information så fort något går galet. Gjorde radio reklam igår.....idag är det kolsvart :( ...hade varit roligare att slänga de pengarna i sjön...
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:03. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson