Hejsan, jag undrade ifall en privatperson kan skaffa postgiro eller bankgiro?
om ja! hur går jag tillväga? och vad ligger ca priset på per månad eller per år? |
Är det inte bättre du fråga en bank det? Eller varför inte googla?
Du är väl 18år nu och kan starta företag och öppna bankkonton? |
Citat:
|
det går utmärkt, det kostar 250 kr per år, ( samma som för företag ).
kontakta din bank för att skaffa ett bankgiro. |
Citat:
va? kan privatperson skaffa bankgiro också? |
japp, iallafall hos swedbank.
|
OT: jag tycker att det är en massa företagandefrågor från nabil_akhlaque utan att vara registrerad som det.
Varför inte, undrar jag då? Du förlorar ingenting på att registrera dig för f-skatt och moms och allt blir bara lättare, imo. Och det bästa är att det inte kostar någonting. |
Citat:
är det lätt eller? gör man det månadsvis? va händer om råkar göra fel? (har hört att det är höga böter :S) |
Jag tror du kan skaffa BG på vilken bank som helst som privatperson. Dock kanske dom ifrågasätter vad man skall med ett bankgiro till om man inte har företag.
|
Citat:
|
Citat:
|
nää du kan säga vart du har läst till "system ingenjör" och när, sen är jag nöjd
|
Citat:
läser fortf... ;) nåt du är intresserad av, kanske? nu är du väl nöjd? |
Citat:
Dekaration och den biten är inte jättekomplicerat . Det gäller bara att man har ordning och reda på sina kvitton och att man betalar momsen. |
Jag reggade min firma sommaren 2008 och behöver deklarera första gången december 2009. så det är bra.
|
Citat:
Sorry för offtopic |
Om du inte vet hur man gör så ringer man skatteverket och frågar.
Bli inte rädd bara för att du inte vet hur man gör eller att det innebär böter om man deklarerar fel. Gör du samma sak med böcker med saker du inte lärt dig ännu? Det är ett tips som kommer gynna dig. Du kan säkert hitta någon som kan hjälpa dig med bokföringen om det är något du inte är villig att lära dig. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:04. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson