WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Vilka kreditkort är bra idag om man reser mm i jobb? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1053184)

BarateaU 2012-04-24 12:42

Vilka kreditkort är bra idag om man reser mm i jobb?

Sitter och tittar på olika kort och funderar på vilket som är bra/bäst.

FirstCard är de vanliga alternativet på jobbet men tycker de är lite magra förmåner.
SAS EuroBonus Amex tycks vara smart om det är mycket resande mm, kostar 1000kr om året.
SAS EuroBonus Mastercard är ett alternativ också, lägre bonus stege en Amex vad jag kan läsa mig till.

Så vad använder ni alla? ICA kort hela vägen eller kan ni rekommendera nått av dem ovan eller något annat som ger bra förmåner om man frekvent använder det.

BarateaU 2012-04-24 13:54

Citat:

Ursprungligen postat av Kjette (Inlägg 20438677)
Jag kör amex i samband med resor osv, känns som man tjänar mest på det och alla förmåner som tillkommer.

Angående årsavgiften som tillkommer efter andra året så har det fungerat ganska bra att säga att man funderar på att säga upp kortet så bjuder dom på årsavgiften :P

Okey, antar att man får ringa in för att få första året gratis rabatt, såg på SAS att de bjöd på halva om man körde via sidan bara.

tap1on 2012-04-24 15:27

kör amex, är nöjd so far. Hade lite problem med facebook men det var enbart temporärt

Piraten 2012-04-24 21:37

visa funkar bra

Dimme 2012-05-04 08:15

Ville köpa en systemkamera på Mediamarkt i Tyskland och det enda de accepterade var Maestro. Jag hade Visa och det gick inte att betala.

Clarence 2012-05-04 08:25

Citat:

Ursprungligen postat av Dimme (Inlägg 20439640)
Ville köpa en systemkamera på Mediamarkt i Tyskland och det enda de accepterade var Maestro. Jag hade Visa och det gick inte att betala.

Så är det ofta i Tyskland, Holland och framförallt Belgien. Ibland är det även så att de egentligen inte tar maestro utan giro i Tyskland och bancontact i Belgien, och du inte kan betala så länge du inte har ett nationellt maestro. Det finns alltså inget bra sätt runt detta annat än att hämta papper hos myndigheterna för att kunna gå in på en bank i respektive land och öppna konto med giro/bancontact-kort.

Yllas 2012-05-05 11:43

Jag kör Eurocard Platinum som är ett MasterCard. Har fungerat utmärkt för mig!

robertsson 2012-05-05 18:30

Amex Gold och Eurocard Platinum är dom som erbjuder bäst tjänster/försäkringar för den
som reser i tjänsten.

Amex Platium är egentligen det överlägset bästa kortet, men det erbjuds bara till privatpersoner.

pelmered 2012-05-05 18:55

Det finns ju några alternativ till de "vanliga" som t.ex. Re:member och Supreme card som du kan kolla på.
Där får du en hel del poäng och erbjudanden utöver det vanliga.

jayzee 2012-05-05 19:46

Eurocard Platinum, använt den över hela världen - inga som helst problem.

Man får tillgång till tåg- och flygplatslounger (VIP) samt rabatt på en hel del ställen via deras back2u-portal.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson