WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Feedback på Nya Prisjakt.nu (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=17375)

nifer 2006-11-07 18:09

Då var det dax för en ny version av Prisjakt.

Alla comments är välkomna B)

http://www.prisjakt.nu

Adam 2006-11-07 18:25

Färgerna känns mer användarvänliga än tidigare. Ajaxsökningen är lika härlig som den alltid varit. Dock tycker jag att placeringen av reklam allra längst upp ovanför er logotyp är lite tvivelaktig!

MVH

Oskar Lindgren 2006-11-07 22:36

Strålande design! Dock saknar jag en funktion för att "shoppa" via sidan, typ kolla in de senaste HDTV-filmerna och var filmen finns till lägsta pris. Sedan ställer jag mig frågande till vad som menas med "XYZWQ produkter. Priser från: 0:-", den texten dycker upp på endel sidor. Texten är klickbar men går ingenstans. Klickar man på "Prisbevaka" och inte är inloggad får man en arg popup i ansiktet, ta i stället och länka knappen till en sida som frågar efter användarens e-post/sms(osv) och beskriv varför ni behöver användarens kontaktuppgifter. Prisfighten är en underbar funktion men den verkar vara teckenkänslig, den tolkar inte "onoff" som "ONOFF", ändra! Klickar man på "Logga in"-knappen kommer det upp en flik, det ser ut att vara trasig htmlkod i den(titta på i-ikonen).

Förlåt att jag bara klagar.

edit: stava

Yepp 2006-11-08 16:35

Prisjakt är sedan tidigare en av mina absoluta favoriter, och ett föredöme i kombinationen av smarta funktioner, användarvänlighet, design och personlig touch (känns inte alls lika anonym och "för alla" som pricerunner, prisjakt vänder sig mot mig som besökare - suveränt!).
Det nya utseendet är helt klart ett litet lyft, lite gladare och färgstarkare attityd. Har egentligen inga stora grejer att klaga på, men lite småfix samt en del egna önskemål - så let's go:

- Kanske medvetet av någon anledning, men annonser flimrar / försvinner när jag scrollar med Firefox - dvs det blir helt vitt där annonsen är för att sedan dyka upp när jag avslutar min scrollning - vid lite småscrollning fram och tillbaks ger det ett flimrande resultat.

- På första sidan / huvudsidan så hoppar antingen rubriken eller underliggande text uppåt respektive nedåt när länken "xxx produkter" hoovras (orkar inte komma på ngn bra översättning just nu, you get it...). T.ex. för kategorin "Datorer och delar" rör sig rubriken "Datorer och delar" uppåt när (18 263 produkter) hoovras, medan det under "Spel och spelkonsoler" är nedanstående underkategori samt kategoriillustrationen som rör sig nedåt. Bäst vore förstås om det inte rörde sig i något av fallen.

- Ser lite halvosnyggt ut (ännu ett nyligen påhittat ord) vid rubriken / länken "Min HemBio.com - Mötesplatsen för..." - då det sker radavbrytning här ligger de båda raderna för tätt, vilket innebär ett konstigt utseende när länken hoovras (och linjen stryks rätt igenom nästa rad).

- Om jag går in på kategorin TV (http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=56) så listas i högerkanten diskussioner rörande förstärkare, samt länk till Förstärkare-forumet...

- När jag väljer kategori i prisfighten så listar den likväl samtliga produkter i fighten. Firefox 1.5 även i detta fall.

- Har för mig att jag hittat det tidigare, men kan inte återfinna det - gillar er Topp 100 med det mest populära produkterna just nu, men skulle vilja kunna specifiera en kategori, t.ex. Plasma-TV och få de populäraste i denna kategori listade i popularitetsordning (kanske inte 100 men iaf 25 nu). Om jag i dagsläget först sorterar på popularitet och sen på kategori så listas produkterna under respektive kategori i och för sig men sedan inte inom kategorin i popularitetsordning utan i namnordning.

- Jag skulle gärna vilja efter en sökning kunna sortera mitt resultat efter lanseringsdatum, effektivt för att sålla bort gamla stenar efter en sökning inom en kategori man inte är så bevandrad inom. Visserligen kan jag specifiera från vilka år jag vill söka, men vore perfekt om jag därefter även kan lista dem i lanseringsordning.
Också bra i de fall jag vill försöka lista ut det eviga problemet med att gissa i vilken ordning t.ex. Samsung lanserat alla sina modeller.

Ovan är som sagt väldigt små grejer och sidan är kanon i sin helhet, tycker för övrigt inte alls att det stör med reklamen längst upp som ni har - tycker snarare att den passar rätt fint in. Prisjakt är i dagsläget väldigt sparsam med tunga annonser och reklam att det är bussigt värre, dessutom ser man annonsörens budskap väldigt bra. Kan tänka mig att det är en väldigt fördelsam annonseringsplats.

Keep up the good work så att säga !!

Daniel29 2006-11-08 23:17

Vill du berätta vad som är nytt...förutom designen? några nya funktioner?

Frost 2006-11-09 10:17

Annonser försvinner när jag scrollar också, men annars älskar jag sidan, har blivit mitt givna val framför alla andra prissajter så tummen upp!

Som ovan nämns så hoppas rubrikerna, även på undersidorna för mig (inte bara första sidan alltså)

bivald 2006-11-09 14:52

Hej,
Går det att få en screenshot på gamla layouten? Tycker layouten är bra. Man får upp mycket information, går snabbt att "komma igång". Däremot vet jag inte vad jag tycker om Dollarteckenloggan. Tycker blåa är snygt, likaså texten. Men dollartecknet i sig ger enligt mig ett oseriöst intryck, plus att skuggan på den känns lite konstig.

Hur som helst, lycka till! och återkom gärna med en screenshot på gamla versionen

Sillen 2006-11-10 21:17

Gamla versionen hittar du här: http://web.archive.org/web/200602090...w.prisjakt.nu/

kers 2006-11-10 22:16

Oh sweeet! Även fast jag känt till prisjakt så har jag fortsatt tröggla vidare på pricedubbler av gammal vana - men jag måste säga att er ajax-sökning är riktigt sweet! Jag började knappa in produktnummret på routern jag behövde och innan jag ens var kvar så hade jag hittat det billigaste stället :D

nifer 2006-11-11 00:08

Citat:

Originally posted by Daniel29@Nov 9 2006, 00:17
Vill du berätta vad som är nytt...förutom designen? några nya funktioner?
* Prisbevakningarna är uppdaterade, man kan nu prisbevaka en produkt om den finns i lager och har nått ett visst pris och sen följt att ett visst intervall :-)

* Snabbheten, vi har jobbat mycket på att snabba upp sajten! (Nu har vi lite hårdvaruproblem som vi hoppas kunna fixa på tisdag, men det märks mest vid hård belastning).

I nästa vecka kommer en ny feature som ingen annan prisjämförelsesida har så kolla in då :P

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson