WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Serversidans teknologier (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=4)
-   -   Ställa in gmail till en info@adress (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=34964)

Henkezan 2009-02-06 09:59

Har köpt en .se domän på loopia.

Har lagt till en info@mindomän hos loopia och valt att vidarebefordra mailen till en gmail-adress

Det funkar bra att skicka nu till min info@mindomän och mailen hamnar i min gmail.

MEN

Jag kan inte lyckas ställa in så jag kan skicka ifrån info@mindomän

När jag skickar nu så står det som avsändare min gmail-adress

Hos gmail måste jag bekräfta att jag är ägaren till den epostadress jag lägger till att skicka som, det gör man genom att via inställningar skicka ut ett mail med en kod i från gmail till den epost-adressen man vill lägga till.

Nu är det så att det mailet aldrig kommer fram! Jag är inne på den gmail-adressen jag la till hos Loopia att vidarebefordra epost till och försöker därifrån skicka bekräftelse-mailet...men det kommer aldrig något!

Blir så förbannad har försökt nu i flera timmar :angry:

Jag har lyckats med det tidigare för något år sedan till en annan domän jag har hos loopia..jag har för mej jag gjorde exakt som nu men det bara vill inte fungera!

Snälla hjälp :(

Chran 2009-02-06 10:04

Har du skapat adressen nyligen kan det vara DNS:en som inte riktigt pekar rätt överallt ännu. Det kan ta upp till 48 timmar innan allt fungerar som det ska.

Henkezan 2009-02-06 10:17

Citat:

Originally posted by Chran@Feb 6 2009, 11:04
Har du skapat adressen nyligen kan det vara DNS:en som inte riktigt pekar rätt överallt ännu. Det kan ta upp till 48 timmar innan allt fungerar som det ska.
Nej det var länge sen nu har bara inte blivit av att ställa in eposten..jag la även till min info@mindomän och vidarebefodran då men fick det inte att funka då heller..behövde inte min info@mindomän då så jag struntade i att böka med det för mycket...men nu behöver jag verkligen min mail!

Jag testade nu att skicka ett mail till mig själv från den gmailadressen jag lagt till att vidarebefordra till hos loopia till den info@mindomän som jag registrerade hos Loopa

Får då följande mail tillbaka:

"This is an automatically generated Delivery Status Notification

Delivery to the following recipient failed permanently:

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 553 553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1) (state 14).

----- Message suppressed -----"

Inte så konstigt om inte bekräftelse-mailet kommer fram då..

Men jag testade att göra samma sak till den andra domänen som jag har registrerat hos Loopia och det funkade!

Har konfigurerat den domänen på samma sätt som jag försöker nu med att vidarebefordra till gmail och sen skicka via gmail med info@mindomän som avsändare

vad kan vara fel? kan alltså inte skicka mail till mig själv från min gmailadress(som jag la till hos loopia) till info@mindomän...det går däremot bra att logga in på en annan gmailadress o skicka till info@mindomän.

emilv 2009-02-06 12:57

Vad säger Loopia?

vidir 2009-02-11 09:20

?? gå in på din gmail, inställningar > Konton > Lägg till ett eget e-postkonto > sedan skickas ett bekräftelse via mail till dig som du skall aktivera/bekräfta..

..efter det kan du skicka mail från gmail med en annan domän..

har lagt upp flera via Loopia dns, det funkar felfritt!

StefanBergfeldt 2009-02-11 09:47

Personligen skulle jag ha kopplat domänen till Google Apps. Mycket smidigt

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson