![]() |
Är det någon som känner till något företag som jobbar med detta ?
Finns det någon gratis tjänst ? Vad kostar det ? Finns det någon internetbaserad nyhetsbevakning? |
Grazzy kan nog erbjuda nyhetsbevakning från sin nyhetsportalen.se, och jag jan erbjuda det från min Frisim.com. Jag tror att Nyhetsportalen och Frisims tjänster är relativt billiga (och något mer begränsade) om du jämför med större företag som erbjuder nyhetsbevakning. De större företagen i branschen är Retriever, Observer, Aitellu, Agent25, Nobicon, NewsMachine, Webnewsmonitor, och säkert några till som jag inte känner till.
Edit: Flera tjänster erbjuder webnyhetsbevakning för personligt bruk gratis (via mail eller RSS), men jag tror att de flesta tar betalt för bevakningar som ska användas på webbsidor/intranet. |
Newsmachine.se erbjuder gratis bevakning som sammanställs och skickas via mail. Går även att skaffa betalkonto om man vill ha fler agenter
Eniro's nyhetssök kanske kan vara ett alternativ om du kan tänka dig att kika in själv med jämna mellanrum och söka (eller skapa en favorit till ditt sökord, då är det bara att klicka...). Den bygger på Retrievers tjänst. |
Alla dessa tjänster ser ut att ha nyhetsbevakning på tidningar som finns på internet.
Alltså inte nyhetsbevaknint i alla månads tidningar då dessa i nästan alla fall inte publiceras på någon hemsida. Någon som har något förslag på en tjänst som håller koll på tryckta tidningar ? /Mvh G |
Retriever, Agent25, Observer.
Prislappen gick just upp med ett par nollor dock. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:51. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson