Citat:
Originally posted by Jevesus@Dec 11 2003, 20:01
Jag har hört att Mamut ska vara enklare att använda.
Är det någon som vet om det finns något bokföringsprogram som man inte behöver vara bevandrad inom bokföring för att använda (förstå debit/kredit osv)? Jag och min kollega (som är relativt haj på bokföring) funderar på att göra ett sådant annars (dumt att människan måste förstå bokföring när datorn borde kunna göra det istället).
|
Hej, har själv samma bekymmer och kom in på denna site via sökning efter dylika program. Massor av företag är kontaktade bla Mamut (som säkert är bra och prisvärt men dock för mkt pengar för mig). I min sökning fann jag ngt som kanske vara intressant om det är i mindre skala.
Ville bara dela med mig av det (har ej prövat själv än): http://www.gelinfo.se/bokfor.htm :-) Ser verkligen fram emot ett sådant program.
Utveckla det genom att testa mig - är sifferallergiker - jag lovar får Ni mig att kunna bokföra så blir det en bestsellervara!
Håller verkligen med till 100% i sista meningen.
I mitt fall behöver jag beräkna olika
moms i programmet (bl.a moms inköpt med VAT i eg, utan Vat, livsmedel, begagnat och antikt, tidskrifter dvs många varianter - svårt att hålla reda på.) Alla kvitton/försäljning som handskrivs (har ej kassaapparat) ska ha olika momspåslag Puh!
Sedan tänkte jag man kunde numrera alla varor, och på det viset förenkla
inventeringen och lager.
Vill inte behöva se
debit/kredit vilket får mig att se rött.
Vill bara ge det skattemyndigheten behöver, själv klarar jag mig utan alla siffror - och kör på känsla!
Hör gärna av Er!