Visa ett inlägg
Oläst 2007-04-05, 19:14 #10
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Vad ska du sälja? Vad du ska ta med i en shop och vad inte beror helt och hållet på vad du säljer. Att ta med för mycket funktioner kan vara minst lika illa som att ha för få. För mycket krimskrams kommer bara att förvirra dina besökare... Eller återigen - det beror på vad du säljer. Säljer du hårdvara så kan du kosta på dig betydligt fler avancerade funktioner i shoppen, än om du säljer något med 65+ som målgrupp.
Räkna med att folk kommer göra sitt yttersta för att missuppfatta eventuell funktioner.
Exempel:
Jag hade tidigare en "Tipsa en kompis funktion". Jag glömde dock skriva att man skulle ange sina vänners e-postadresser i rutorna. Vad en del person fyllde i var istället:
Kompis 1: Stina i Halmstad
Kompis 2: Fia i Karlskrona
Kompis 3: Fiffi från Småland
För mig är det självklart att man ska fylla i sina vänner epostadresser när det finns en "Tipsa en kompis funktion", men det är ingen självklarhet för alla. Har du alltså 100 funktioner i din shop så kan du utgå ifrån att 99 % av dina besökare kommer att missuppfatta någon av dem. Att försöka ge instruktioner i form av text är ofta lönlöst - folk orkar inte läsa en massa text, de vill shoppa.

Oavsett vad du säljer så är det alltid en fördel om du har en varukorg och en kassa. Väldigt basic, men bättre råd än så kan man inte ge om man inte vet vad du säljer. Ta t ex priser inkl eller exkl moms. Det blir väldigt bra om du säljer hårdvara, men blir väldigt förvirrande om du säljer underkläder.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat