jag ska ju inte göra något brottsligt, om det vore brottsligt skulle jag inte göra det. Vad är det som är i farosonen? Det är ju firman som ska ha den - men inte på sin registrerade företagsadress. Men beställningen blev framflyttad nu ändå, så det är lugnt tills vidare.
Skatteverket är välkomna att göra en inventering å spana igenom vad de nu vill göra här - men jag vill inte tända röda lampor hos dem i onödan. Vad jag har förstått (men killen kan ju ha fel) så kan sådana här beställningar se väldigt illa ut (även om de är försvarbara rent juridiskt) och om sånt kan leda till extra problem what so ever så känns det bara väldigt onödigt. Jag vill att allt ska flyta på bra utan att skatteverket eller någon ska behöva bli oroliga att jag fifflar. En jag känner som också har firma fick regelbundna telefonsamtal med mysko frågor / kontroller från skatteverket då de inte litade på hans bokföring. Sen tröttnade han och skaffade en vettig ekonom som skötte hans papper - då blev skatteverket glada och slutade ringa.

- Det är lite sånt jag vill undvika.
Tack iaf, fan vad skönt med ett ställe där man kan ställa lite företagsfrågor, för jag är fortfarande rätt grön... Det tar väl några år innan man kommer in i det.
Om skatteverket skulle hålla sina ögon här så är ju det bara bra, då kan de ju få göra lite nytta också för alla pengar vi ger dem!
Btw, är de hjälpsamma om man ringer etc? Jag menar, det finns ju rådgivningsfirmor (som jag bland annat redan betalar för) som kan svara på massor av sådana frågor - men gör skatteverket sånt också eller blir de bara irriterade? Har de så att säga en support/rådgivningsavdelning?