Visa ett inlägg
Oläst 2007-05-30, 19:09 #17
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av melin
Citat:
Originally posted by -Westman@May 30 2007, 07:11
Citat:
Ursprungligen postat av Polis_ttt
Visst har de ett samarbete, i alla fall när det gäller fartkameror så borde vara samma med detta. Betänk bara att det inte finns någon lag om att du måste läsa dina brev eller hämta ut rek.brev. från länstyrelsen eller polisen
Numera så spelar det ingen roll om du hämtar ut ett REK eller inte om det gäller t.ex. indragning av körkort. Det är indraget oavsett om du kvitterar eller inte.
Dessutom så oftast om man inte läser posten från Polisen så kommer det antingen en delgivningsman (vilket kostar) eller så blir det beslut om hämtning (om det gäller förhör) vilket brukar resultera i ett tidigt morgonbesök från två mindre glada personer som har plats i baksätet på sin, förhoppningsvis, civila bil.
Inget av detta skulle jag rekommendera.

Talar av egen erfarenhet?
Ja, det var en underlig upplevelse. Jag blev väckt 7 av att det ringde på dörren av två karikatyrer till krimmare som sökte N N. "Vem?" Hur som helst så ville de klampa in och kontrollera att personen de sökte inte fanns i min lägenhet. Jag känner ingen med det namn de uppgav men lusten att bråka med två kriminalare klockan 7 på en söndagmorgon är inte stor. De fick klampa runt bäst de ville. Vem som sagt att personen skulle finnas hos mig fick jag aldrig veta.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat