|
Medlem
|
|
Reg.datum: Mar 2007
|
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
|
Kostnader vid domäntransfer?
Vill jag flytta en domän som har t.ex. sex månader kvar till ny betalning från en registrar till en annan så måste jag börja betala från dag 1 hos den nya registraren. Jag "förlorar" alltså de sex månader jag redan betalt för hos den förste registraren.
Jag kanske minns helt fel, men förr var det väl inte så? Jag har för mig att den nya registraren bara tog samma betalningsperioder som den första, dvs om jag skulle betala en ny avgift den 1 oktober hos den förste registaren men flyttade domänen redan den 1 april (dvs sex månader innan förfallodatumet), så tog inte den nya registraren betalt förrän den 1 oktober.
En fråga till: Köpte en .nu-domän åt en kund för runt 150 spänn. Nu vill vi föra över domänen till kundens konto hos samma registrar och ändra ägaruppgifterna så att domänen ägs fullt ut av kunden. Enligt uppgift skulle det kosta 2.400 spänn. Är detta verkligen sant? Är det i så fall för att det bara är någon vecka emellan att jag registrerade domänen till att vi tänkte flytta över?
|