Visa ett inlägg
Oläst 2013-02-01, 11:51 #4
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Legendarisk Visa inlägg
Wow tack för ditt svar Conny! Du tar dig verkligen tid att förklara för folk.

Gällande hur jag bokförde uttagen.

Det som händer är ju att jag flyttar pengar från företagskontot 1930 till mitt privata konto. Alltså ett eget uttag så som jag ser det.
När du gör ditt bokslut behöver du inte tömma firman på pengar, skilj på hur du bokför bokslutet och transaktioner på bankkontot. Om jag förstod dig rätt så skulle du göra ett bokslut nu.

Det är en helt annan sak att gör abetalningar från/till bankkontot.

När jag läser om nåpgon som har en fråga så känner jag igen mig själv för 20-30 år sedan, då jag fattade noll och ingeting om dessa frågor. När jag frågade så fick jag bara arroganta och korkade svar. Typ:

- Det där fattar du inget av, företag äör bar aför rika människor som har så mycket pengar att de inte vet vart de ska göra av pengarna!

Det är ju varken informativt eller särskilt snälla svar, jag kallar det för "idiotsvar"!

Om man frågar så beror det ju på att man endera är osäker hur man ska tolka något, eller vill ha bekräftelse på att man fattat det hela, eller så fattar man inget alls. Då betyder det ju att man vill ha en pedagogisk förklaring, inte ett jävla idiotsvar.

Jag kan inte skapa fred i världen på egen hand, men jag kan göra ett litet bidrag till helheten. Jag försöker bara göra världen lite bättre och lite snällare med mina svar. Jag förväntar mig bara att bli bemött på samma sätt av andra, vänliga sakliga svar på mina frågor, av de som har kunskapen och tiden att hjälpa.

Kort sagt så försöker jag bemöta andra människor på samma sätt som jag själv vill bli bemött. Ibland svallar känslorna över men i huvudsak i alla fall.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat