Citat:
Ursprungligen postat av jackan
Jag förstår precis hur du tänker här, men borde du inte fundera lite över din image som företagare?
Inga kunder = inga inkomster, korkade boskap eller inte...
|
Om folk tar illa upp så är det väl att dom själva tycker att dom passar in på den beskrivningen. Och då är det korrekt.
Jag behöver inte slicka röv eller vågar säga vad jag tycker, vågar knappt några göra i sverige.
Och skulle nog säga att jag är lite pensionär redan, jag är väldigt lite aktivt i dagliga arbetet i dom olika företagen.
En normal dag är att orka upp runt 10 på dagen, kolla lite mail ta en kaffe. Vid 12 gå ut och äta lunch, sitta ute i solen vid havet och dricka en kall öl till maten. Samtidigt man läser alla dagens nyheter och om allt korkat som händer i Sverige.
Vid 13:30-14 tiden gå till kontoret några timmar för dricka lite kaffe och kolla lite mer mail.
På sommaren är det mer ligga i havet eller i en pool istället på dagarna.
Så tror inte jag behöver slicka röv och säga det jag inte tycker.
Sedan är våra tjänster väldigt bra, och jag personligen har mer förtroende för företag/personer som vågar säga vad dom tycker.
Klara besked/svar är något man vill ha som företagare. Sedan är det ett problem att folk inte tål sanningen med.
Sedan köper man en tjänst för tjänsten skull, inte för man ska ligga med mig.
Jag personligen köper det jag vill ha, och tar inte beslut efter personerna på företaget så länge jag får det jag köpt.
Dock är jag inte så korkad så jag köper billigaste skiten, och samtidigt skulle tro att du får någon kvalitet eller bra råvaror.
När jag betalar 2-3k för middag då hade jag fan gnällt om jag får dålig kvalitet, men hade jag köpt något för 20-60kr så skulle jag inte förväntat mig få något mer än möjligtvis kanske ätbart.