Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Dålig jämförelse, många webbhotell är inte med inkl oss själva och tex. inleed, men citynetwork sticker ut i testet, det håller jag med om, även om jag upplever att Binero har fått ordning på sitt SAN och är betydligt snabbare numera. Men visst, det är inte många webbhotell som är snabba, eller fungerar det bra att installera tex. Magento hos er på CN, har du något exempel på kund? Fungerar magento hyffsat på ett webbhotell så fungerar det mesta där brukar jag säga, så det är en bra måttstock.
|
Varför är testet dåligt Daniel? Jämförelsen är en av de bättre i mina ögon. Dvs mäter vad faktiska sidladdningar tar. Inte teoretiska resultat av någon latens eller liknande. Det är många lager man kan testa men egentligen är bara själva sidladdningen till kund som egentligen betyder något (eller mest i alla fall). Tester är alltid svårt att göra helt fair - och de kan vinklas - men testet som gjordes gav en fingervisning av vad man kan uppnå med varje leverantör.
Känns underligt att du klankar ner på det då det kanske ändå är ett av de mest gedigna jag såg förra året?