Jag såg att andra skrivit liknande trådar som denna i denna kategori, så jag antog att detta var okej.
Detta är alltså inte en "säljes" annons, utan jag vill ha en uppskattning på vad folk skulle vilja lägga. Gärna en vanlig uppskattning på vad helt enkelt ni tror att en sådan skulle vara värd.
Anledningen till detta är just att det kanske kan bli aktuellt att sälja sidan, då jag och min kollega ser stor potential i den.
Hej, det är såhär att jag och en annan har gjort ett projektplaneringssystem.
Det började med att vi ville ha en sida där man lätt kunde överföra filer privat mellan varrandra, men slutade med att vi märkte att det var väldigt många som ville använda detta.
Sidan ligger inte uppe officiellt, då det var en som hade köpt domänen, så att namnet kommer att behöva bytas, om det inte anses värt att köpa domänen, tror det var för ca. 2500 kronor man fick köpa domänen av honom.
Sidan är kodad med modern teknik innehållande AJAX (med fall-back, så att även användare utan javascript kan använda den), Objektsorienterad PHP och Mysql.
Vi har haft högt säkerhetstänk då man i sitt projekt kan ha filer som man inte vill att nån annan ska komma åt. Filerna sparas f.ö. utanför roten (om man nu vill fortsätta ha det så), för att man inte ska kunna skriva en direkt sökväg genom http.
Skyddad mot XSS och sql-injections och så.
Använder DB-sessions för att förhindra session-hijacking.
Sidan är mest lämpad för lite mindre projekt, för den stödjer inte budgethantering, men detta skulle inte vara något svårt att implementera i framtiden, då sidan som sagt är uppbyggd objektsorienterad.
Funktioner som sidan har:- Startsida där man visar projekt med närmast deadline
- Man kan skapa projekt (självklart)
- Lägga till milstolpar
- Lägga till filer till projektet
- Lägga till projektmedlemmar
- Live-chat (m.h.a. ajax, dock så blir den inte "live" för folk med avaktiverat javascript. Utan måste uppdatera sidan manuellt)
- Lägga in olika faser i projektet med en status-visare som visar vilken status du är i (ex. planering (precis börjat), planering (klar))
- Självfallet inloggning för att kunna vara med i projekt, då de är "privata"
- Projektledare (som är han som skapade projektet) som även är administratör för just det projektet, som lägger till exempelvis projektmedlemmar, milstolpar, "meddelande från ledningen", ändrar projektstatus
- Alla saker man gör loggas (när nån lägger upp fil, skickar meddelande, projektstatus ändras, m.m.)
- Avslutade projekt hamnar i en annan kategori, där man kan gå tillbaka och kolla varför man inte höll olika deadlines exempelvis, för att kunna redovisa för läraren (detta kan ju ha potential till att ha som en form av loggbok för ett projekt i skolan också kanske??)
- m.m..
Alla frågor besvaras.
Kan redan nu säga att denna sidan har stor potential, och design finns också. Dock inte världens snyggaste.
Sidan är SEO-optimerad, samt kodad Valid XHTML + VALID CSS. Semantisk och ren kod, anpassad för handikappade (man kan ju inte stänga ute dom), så att exempelvis en screenreader lätt kan läsa av sidan.
Detta med att sidan är anpassad för handikappade är rätt ovanligt idag (detta innebär inte att den blir fulare för vanliga användare, bara att folk som inte använder en vanlig webbläsare eller nått som läser upp sidan är den bra för).
Detta uppnås då genom bra rubrikstruktur (alltså en riktig, inte som många andra som jag förövrigt blir galen på, som har ex <h1></h1><h3></h3><h4></h4><h2></h2>), alternativ till bilder så att man ser texten.
Loggan infogas som background ja.. ni insatta vet.. den är helt enkelt anpassad för alla, så att även handikappade kan vara med i samma projekt som "icke-handikappade" och ändå kunna kommunicera bra, utan någon ändring av sidan