FAQ |
Kalender |
2008-05-15, 17:27 | #1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Snapback.se är en ny och trevllig tjänst tycker jag. Däremot så ställer jag mig lite tveksam till själva budgivningssystemet. Jag anser att budgivarens användarnamn ska vara tillgängligt. Som det är nu finns det inget som hindrar låtsasbud från Snapbacks sida. Får man ens anordna auktioner på det viset?
2008-05-15, 18:26 | #2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det frågade jag mig också i en tidigare tråd, men det är väl fel ställe att ställa den frågan...jag skulle personligen gissa att om man prövade saken...där det ska prövas, så skulle det nog INTE vara tillåtet..
|
|||
Svara med citat |
2008-05-15, 19:12 | #3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Fast även om man skulle visa ett "användarnamn" så behöver det ju inte förhindra något, Pool kör ju t.ex med bidder_1234, är ju inte mindre svårt att fejka sådana användare.
|
|||
Svara med citat |
2008-05-15, 19:33 | #4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2008-05-15, 23:04 | #5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vi har delat in budgivarna i olika färger för att markera att det är flera personer som budar på domännamnet, men detta kanske inte räcker. Skulle det fungera om vi visar alla (eller det kanske räcker med dom tre största) budgivarna efter att auktionen är avslutat?
|
||
Svara med citat |
2008-05-15, 23:23 | #6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Varför kan ni inte visa det innan ? Har inte mäklare t.ex. krav på sig nu för tiden att alla bud ska redovisas öppet....
|
|||
Svara med citat |
2008-05-15, 23:39 | #7 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
2008-05-15, 23:49 | #8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2008-05-16, 15:46 | #9 | |||
|
||||
VIP
|
Känns vettigt att visa namn/användar ID på alla som bjuder under auktionen. Tror det skulle öka trovärdigheten för systemet.
|
|||
Svara med citat |
2008-05-16, 15:56 | #10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |