Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


AdSense for dummies

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-04-28, 09:32 #1
Kristoffersens avatar
Kristoffersen Kristoffersen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 93
Kristoffersen Kristoffersen är inte uppkopplad
Medlem
Kristoffersens avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 93
Hej!

Hoppade på AdSense igår (skickade min ansökan 2 timmar efter var det klart) men finns det några "ThinkAbouts" eller guidlines att ölja, har ni några tips på placering, antal annonse, tyv av annonser osv... Ni AdSense proffs i forumet, har ni tips till mig...???

/M
Kristoffersen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-28, 09:40 #2
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Det finns inga genvägar till en bra adsensebanner som fabro gjazzy brukar säga.

Det beror helt enkelt på vad du vill uppnå, jag har inte orkat experimentera särskilt mycket med färger tex pga att jag på många siter har upp mot 6-7% CTR. Placera annonsen väl synlig på en sida med distinkt innehåll och du kommer att tjäna pengar. Adsense fungerar för mig väldigt mycket bättre på undersidor / väldigt specifika sidor än vad de gör på generella sidor.

Det går säkert att göra en illröd banner på mina "generella" sidor för att dra till sig mera uppmärksamhet men så kåt på pengar är jag inte. Jag har nånstans läst att den horizontella (skyscraper) är bättre på att fånga användarens uppmärksamhet. Det är rätt logiskt eftersom man läser sidan från vänster uppifrån och ner. Detta gör då följdaktligen att en skyscraper "bryter" läsflödet och stör mer, men istället fångar uppmärksamheten.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-28, 10:03 #3
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Citat:
Originally posted by Kristoffersen+Apr 28 2005+ 08:32--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Kristoffersen @ Apr 28 2005+ 08:32)...finns det några "ThinkAbouts" eller guidlines att ölja, har ni några tips på placering, antal annonse, tyv av annonser osv....[/b]

Det är inga konstigheter. De vanliga annonseringstipsen funkar även på AdSense. Höger sida ger mer än vänster osv.
Man kan ju ha upp till tre annonsblock på en sida, men då är risken mycket stor att du inte får några annonser i det tredje. Sen måste man ha mycket redaktionell text på sidan om det ska bli bra annonser, viktigare ju fler bra annonser du vill ha på en sida.
<!--QuoteBegin--grazzy

Adsense fungerar för mig väldigt mycket bättre på undersidor / väldigt specifika sidor än vad de gör på generella sidor.[/quote]
Ja, jag instämmer i det där. Dessutom är det skillnad på olika... vissa ämnesområden ger betydligt mer än andra. Men det lär man sig med tiden. Tänk på att fylla i de olika sidorna på sajten i AdSense webbadresskanaler så ger det en bra uppföljning på vad som går bäst och sämst.
/Bengt
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-28, 22:06 #4
Kristoffersens avatar
Kristoffersen Kristoffersen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 93
Kristoffersen Kristoffersen är inte uppkopplad
Medlem
Kristoffersens avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 93
vad jag inte hajjat än är hur det funkar med skatter osv...
Men å andra sidan så dräller det inte in pengar än heller....

/M
Kristoffersen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017