FAQ |
Kalender |
2008-09-26, 19:18 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag har funderat på att göra en slags ezine (tidning). Skulle vilja kunna tilldela folk olika behörigheter t.ex. att man i början får sin text mer granskad innan den åker upp, men ju mer man bevisar att man är duktig, desto mer ska man kunna lägga upp, även på förstasida och sådär, helt själv. Fråga är alltså vilken programvara man bör använda som löser det här enklast. Har tittat lite på joomla, och wordpress. Vad skulle ni rekomendera, vad använder t.ex. de stora tidningarna som aftonbladet, SVD, osv.. är det helt egna konstruktioner eller något standardscript i botten? |
||
Svara med citat |
2008-09-26, 19:43 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Sök efter Drupal
|
||
Svara med citat |
2008-09-26, 21:13 | #3 | ||
|
|||
Administratör
|
Jag tror Drupal, Roxen, Escenic och Polopoly är de vanligaste/största bland stora svenska medier.
2008-09-28, 00:09 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för svaren. Jag sökte lite på namnen jag fick här och det visar sig att de flesta verkar använda Escenic Aftonbladet, SVD och Expressen har jag för mig gjorde det också.
Efter att ha surfat lite på Escenics hemsida får jag intrycket att programvaran troligtvis är dyr, samma sak med polopoly. Drupal är ju fritt precis som Joomla så har någon erfarenhet av att arbeta i dessa, och vad man skulle rekomendera, om man söker något som är lätt att arbeta i och lära sig men ändå ser proffsigt ut. |
||
Svara med citat |
2008-09-28, 01:18 | #5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-09-30, 13:13 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
phpnuke
Kolla min webb tidning på haboportalen . se Ska dock göra en redesign (eller snarare någon annan ska göra för jag kan nada om koder) |
||
Svara med citat |
2008-10-06, 12:28 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Även jag började titta på denna WordPress applikation: http://www.folkbladet.nu
|
||
Svara med citat |
2008-10-18, 00:56 | #8 | |||
|
||||
Medlem
|
kan inte Drupal! men tycker joomla är klart bra, kört WordPress oxå, men gav upp när jag insåg det inte fanns någon riktig "standard" i uppbyggnad i template/themes ( kanske ändrat nu )och joomla 1.5 är Bäst och mest avancerat (typ Bygg-vad-du-vill) för att vara gratis!
|
|||
Svara med citat |
2008-10-18, 09:32 | #9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Drupal är utmärkt. Lite hög tröskel men när du tagit dig över den kommer du älska systemet.
|
||
Svara med citat |
2008-10-18, 15:37 | #10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
Svara med citat |