FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: No question avaiable to import. | |||
Jag använder kreditkoll | 3 | 11.54% | |
Jag använder inte kreditkoll | 23 | 88.46% | |
Antal röster: 26. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2005-05-19, 19:31 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej
Jag har haft många paket som kommit tillbaka via postförskott så jag tänkte jag sätter kreditkoll på den oxå och visst det fungerade ju mycket bra men jag miste väldigt många kunder så jag skulle vilja veta ungefär hur det ligger till för er andra med just postförskott. |
|||
Svara med citat |
2005-05-19, 21:06 | #2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det var ju väldigt bestämt :)
fortsätt gärna rösta! |
|||
Svara med citat |
2005-05-19, 22:37 | #3 | |||
|
||||
Administratör
|
Frågan är om det finns nåt samband med eventuell anmärkning och returer av postförskott.
Jag är heller inte helt säker på att bet. anm. går hand i hand med dålig ekonomi eller köpsvaghet. Thomas
2005-05-19, 22:54 | #4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag röstade fel, jag gör inte kreditkoll men jag kollar om personnummret är giltigt, har man gott om andra betalalternativ så tror jag inte man förlorar så många kunder på det.
|
|||
Svara med citat |
2005-05-20, 00:07 | #5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag ser ingen om helst anledning till att göra en kreditkoll på postförskott, vad skulle du vinna på det?
Varför skulle det bli en större andel kunder som löser ut för att du kollar dom? 1. Är returerna du får tillbaka från folk som gjort falskbeställningar så kanske du tydligare skall ange på sidan att du loggar IP-numret och förklara vad det innebär. (Att du kan spåra var ordern kommer ifrån) Att du inte nöjer dig med att acceptera att det kommer returer utan att du anmäler alla sådana tilltag, sen att du inte gör det är ju en annan sak. 2. Är returerna från folk som verkligen beställer och sen struntar i att hämta ut den så är det väl bara att vara duktig på att skicka ut kravbrev på 195kr för ej utlöst paket, jag låter ett faktureringsbolag sköta den delen åt mig och jag får säkert in 90% av dom kraven. Dom pengarna täcker mina portokostnader gott och väl. Jag tror att A&O för att få lite returer är att vara extremt snabb med att skicka kundens beställing, skickar man den samma dag eller senast dagen efter så är jag övertygad om att en större procent löser ut sin beställning. Jag har ungefär 3% i returer på PF och det tycker jag inte är speciellt farligt, men såär jag alltid blixtsnabb oxå . // Mats |
|||
Svara med citat |
2005-05-20, 09:25 | #6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack för svaren fortsätt gärna med mer inlägg angående postförskott eller andra betalningsalternativ.
Nej jag har slutat med att ta kreditkoll men helt klart så har det att göra med hur snabb man är på att skicka paketen men det är ändå en hel del pengar som man förlorar. Dock ska jag nog låta inkassobolaget ta hand om de kraven för det har jag misslyckats med då det kanske är en av tio som har betalat dom. Tack för det första rådet jag ska lägga till det på min sajt jag tror det är rätt bra som du säger. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|