FAQ |
Kalender |
2010-07-12, 23:41 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Undrar om någon har en erfarenhet med att peka domän hos godaddy till loopia webbhotell ? Har bytt namnserver på godaddy till ns1.loopia.se samt ns2.loopia.se, dessutom har jag ändrat på loopia så att www / @ stämmer överens med godaddy... inga resultat blev där. Någon som har en idé på hur man gör detta? Lite krånligt trots allt. Ha en trevlig dag |
||
Svara med citat |
2010-07-12, 23:53 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är väl bara att peka NS på Loopia som du har gjort och lägga in domänen hos Loopia. Vad menar du med att du ändrat www / @ hos Loopa? Det borde ha varit rätt från början.
Tänk på att det kan ta upp till ett par dagar innan ändring av NS slår igenom överallt. |
||
Svara med citat |
2010-07-13, 00:13 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
byta NS på loopia funkar inte, den säger att jag måste välja domän vilket inte finns på listan.
Det jag syftar ändrat som jag syftar på är: om man går till DNS-Editor på mina domän @ Typ: A TTL:300 Prio: 0 IP: 68.178.232.100 www Typ: A TTL: 300 Prio: 0 IP: 68.178.232.100 Men det ska ändras tillbaka eller? EDIT: Ändrat tillbaka allt nu, men nu får jag: Bad Request (Invalid Hostname) när jag besöker domänen Senast redigerad av Deluxe den 2010-07-13 klockan 00:16 |
||
Svara med citat |
2010-07-13, 00:48 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du ska ändra hos GoDaddy och sätta Loopias namnservrar där.
|
||
Svara med citat |
2010-07-13, 01:00 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Alright,
Innan hade jag dold whois på godaddy, men sen jag ändrade till loopias namnserver så syns nu whois informationen.. Går det att lösa så det håller sig dolt? |
||
Svara med citat |
2010-07-13, 10:16 | #6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
Svara med citat |
2010-07-13, 11:33 | #7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Namnservrar har inget med whois att göra. Har du fört över domänen till Loopia (transfer)?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2010-07-13, 12:03 | #8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du borde fortfarande kunna dölja din whois hos GoDaddy. Det ska inte ha något med Loopia att göra så länge domänen inte ligger där. Men du säger ju att den ligger hos GoDaddy så
|
||
Svara med citat |
2010-07-13, 14:20 | #9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har inte fört över den till loppia (transfer) nej,
Citat:
Dock har jag fortfarande det problemet att det står: Bad Request (Invalid Hostname) när jag besöker hemsidan, hur fixar man till detta? :/ Hade dold whois information innan, men som sagt, sen jag bytte namn server så hade det visats.. hur döljer man det på GoDaddy ? någon som kanske med mer erfarenhet kan skicka printscreen eller enkel steg guide. Då det är första gången i mitt liv jag använder domän hos GoDaddy Take care |
||
Svara med citat |
2010-07-13, 16:39 | #10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Testa att ta bort domänen från Loopia och lägg till den igen. Om det inte fungerar efter det är det nog läge att kontakta Loopias support.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|