FAQ |
Kalender |
2007-06-04, 18:29 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag satt och skulle säga upp mitt webbkonto hos Scorpion Data men jag kan inte hitta några kontaktuppgifter på sidan, antingen är jag blind eller står det ingen adress på sidan. Enligt punkt 15 i allmänna villkor står det följande: "15. Avtalsperiod Avtalperioden påbörjas den dag Avtalet undertecknats av båda parter eller vid den tid när beställning erhållits via Scorpion Datas publika beställningsrutin. Avtalet gäller därefter under den inledande avtalsperioden räknat från och med dagen för tjänstens driftsättning. Har inte avtalet sagt upp senast 1 månad innan avtalets förfallodatum, förlängs avtalet med automatik avtalat antal månader åt gången med samma uppsägningstid. Uppsägningar skall vara Scorpion Data tillhanda skriftligen." Hur har de tänkt sig att man ska kunna skicka sin uppsägning skriftligen om de inte ens skriver ut några kontaktuppgifter på sidan? Jag har även sökt på hitta.se efter scorpion data men inte ens där kan jag hitta något om dem. Är det här ett skojar företag av högsta graden eller vad? Skulle någon sitta på adressen till Scorpion Data skulle jag mer än gärna ta emot den. |
||
Svara med citat |
2007-06-04, 18:41 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
En sökning på företaget gav dock följande (fast jag kunde itne hitta något på deras hemsida):
Scorpion Data Handelsbolag Organisationsnummer: 969643-6113 Adressuppgifter Adress: Beckombergav 123 Postnummer: 168 56 Postort: Bromma Län för säte: Stockholms län Telefon: 070-608 04 04
2007-06-04, 18:52 | #3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Måste bara påpeka att ett mail räknas som skriftligt. Eller?
|
|||
Svara med citat |
2007-06-04, 18:54 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Okej, tack så mycket!
Kan du säga vart du sökte och på vad? för jag har testat att söka på scorpion, scorpion data osv på både eniro och hitta.se men inte lyckas hitta någonting. Jag tycker att det är väldigt svagt av bolaget att inte skriva ut sina uppgifter på sin egna hemsida men jag antar väl att de vill att man ska behöva slita lite för att kunna säga upp sitt abonnemang. |
||
Svara med citat |
2007-06-04, 18:55 | #5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-06-04, 18:55 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-06-04, 19:02 | #7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om inte annat kan du alltid börja med att maila din uppsägelse, och klagar de så be dem meddela vart du ska sända pappersbrevet. Dock anser jag att detta avtal inte ger Scorpion Data laglig rätt att förlänga ett avtal om man via mail meddelat att det inte ska förlängas.
|
|||
Svara med citat |
2007-06-04, 19:12 | #8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Sökning via yreg . se resulterar i:
Scorpion Data (P****** B*****) D****** ** 1tr *** ** Kista Jag tippar på att företaget hyr plats i en serverhall, och att P därför inte vill skylta med sin privata adress på hemsidan. Denna adress är dock antagligen fel, med tanke på den mindre tillförlitliga källan. (Det kan även tänkas att företaget flyttat utomlands eller liknande.) (Censurerade adress och namn.) |
|||
Svara med citat |
2007-06-04, 19:14 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-06-04, 19:15 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
hmm, censurerad adress låter inte bra, jag tar och mailar dem först i så fall ändå.
hmm, en sökning på yreg gav mig följande adress : Dovregatan 14 1tr 164 36 Kista |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|