FAQ |
Kalender |
2004-07-19, 17:06 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har byggt ett javascript för att föra över information från två inputfält och placera informationen i ett selectfält.
Informationen ska även läggas till i ett hiddenfält för att kunna användas informationen senare. Länk till kod samt exempel finns på www.dinafilmer.se/add.htm Det problem som uppstår är att min funktion inte fungerar i andra webbläsare än IE. I Firefox samt Opera händer ingenting. Jag får heller inte upp något felmeddelande så jag kan lista ut hur jag lösa problemet. Jag skulle behöva hjälp med att reda ut det här. Tack på förhand Mathias Åhsberg |
||
Svara med citat |
2004-07-19, 17:38 | #2 | ||
|
|||
Nykomling
|
vad jag såg lite snabbt är att du försöker referera till de olika textfälten mha name (något man brukar göra för att ta hand om formulär på serversidan) på klientsidan i skript funkar det bättre att ange id för de olika fälten ...
ex. Kod:
<input type="test" id="tomte_1"> Kod:
... text_test = document.getElementById("test'"); //refererar till "objektet" text_test.value // ger värdet ... så får man fungerande skript i ie/opera/mozilla |
||
Svara med citat |
2004-07-19, 20:48 | #3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Kod:
<input type="text" id="textfaltet" /> Kod:
document.getElementById("textfaltet") |
|||
Svara med citat |
2004-07-19, 21:39 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hehe,,... woopss
lite fel blev det ja, sorry för det... tanken var god iaf (och borde ståt: <input type="text" id="test"> isället ) |
||
Svara med citat |
2004-07-19, 22:59 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Får tacka så mycket.
Återkommer såfort jag har kontrollerat att allting fungerar som det ska med en utvärdering. :P |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|