Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Crystone 19kr / domän

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-12-04, 16:04 #1
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
Standard Crystone 19kr / domän

Vill bara tipsa om att crystone säljer 10 st .se domäner för 19 kronor hela december.

Dom sålde även domäner för 9 kr förra månaden. måste ju vara en dålig affär? eller satsar dom på att få fler kunder för hosting?
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-04, 21:04 #2
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av MRDJ Visa inlägg
Vill bara tipsa om att crystone säljer 10 st .se domäner för 19 kronor hela december.

Dom sålde även domäner för 9 kr förra månaden. måste ju vara en dålig affär? eller satsar dom på att få fler kunder för hosting?
Det stämmer bra, vi har gått in i en fas där vi vill växa med lite nya domän och webbhotellskunder.
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-05, 10:12 #3
epiks avatar
epik epik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 164
epik epik är inte uppkopplad
Medlem
epiks avatar
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 164
Köpte några domäner där, synd att Binero inte gör samma sak
epik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-05, 12:02 #4
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
Du kan alltid flytta dom till oss i efterhand
Eller så kan han ha kvar dom hos oss, jag kan lova att flera och billigare kampanjer kommer!
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-05, 12:32 #5
imanis avatar
imani imani är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 221
imani imani är inte uppkopplad
Medlem
imanis avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 221
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Eller så kan han ha kvar dom hos oss, jag kan lova att flera och billigare kampanjer kommer!
NI har gjort det väldigt bra och enkelt att hitta och köpa domäner i varje fall.

Stort PLus!
imani är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-05, 13:01 #6
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Eller så kan han ha kvar dom hos oss, jag kan lova att flera och billigare kampanjer kommer!
Inga planer på att flytta dom jag registrerat. sålänge det går att sätta dns-server så är jag nöjd.

en sak som jag vill tipsa om:

När man registrerar domän så anger man pers-nr, när man skall logga in så anger man loginnamn / e-post., det var lite bökigt att ta reda på vad man har för login.
Det vore trevligt att man anger pers-nr även där för att få ens uppgifter skickade.
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-05, 13:09 #7
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av MRDJ Visa inlägg
Inga planer på att flytta dom jag registrerat. sålänge det går att sätta dns-server så är jag nöjd.

en sak som jag vill tipsa om:

När man registrerar domän så anger man pers-nr, när man skall logga in så anger man loginnamn / e-post., det var lite bökigt att ta reda på vad man har för login.
Det vore trevligt att man anger pers-nr även där för att få ens uppgifter skickade.
DNS kan du ändra hur och när du vill via kontrollpanelen.

Tacksam för tipset! Vi håller på att uppgradera vår kontrollpanel just nu, så jag tar det till mig och diskuterar det med vår leverantör Parallels!

Mvh
Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-10, 17:34 #8
WordpressMan WordpressMan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 12
WordpressMan WordpressMan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 12
För närvarande så skulle jag inte rekommendera Crystone över huvud taget. Jag köpte 15 st domäner i lördags och idag har fortfarande inte 8 domäner registrerats än.

Jag ringde supporten klockan 4 på natten för att höra mig för om vad som krångla med domänerna (eftersom de "har" support 24/7). När jag väl ringer så säger en automatisk telefonröst att det är ca 2 min väntetid. Efter 20 min tröttnar jag och lägger på. Jag fyller i att jag vill bli uppringd av Crystone och anger namn och telefonnummer. Än idag så är det ingen som har ringt. Läser sen på hemsidan att SVENSK support bara är öppen mellan 08-19.
Så då ska man tydligen ringa ENGELSK support efter 19.00 och då kan man fråga sig, hur mycket kostar det då att ringa den engelska supporten om den ska gå via usa?

Idag ringde jag supporten igen och fick prata med en tjej. Hon skulle skicka iväg ärendet och hade det inte löst sig till imorgon så skulle jag höra av mig igen. Riktigt dålig support då de andra webbhotellen löser problemet DIREKT.

Utöver det så är kontrollpanelen väldigt rörig och har ingen som helst logik i det hela men det jobbas det tydligen på nu.

Som sagt, jag rekommenderar inte Crystone för fem öre och att dem påstår sig ha "Sveriges bästa support" uppfyller dem långt ifrån. Sen påstår dem att man kan chatta med en tekniker men inte vart man ska öppna upp chatten osv.

Det var första och sista gången jag använde Crystone!

Det blev ett surt och tråkigt meddelande MEN måste bara informera om deras usla tjänster och service!
WordpressMan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-10, 20:28 #9
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av WordpressMan Visa inlägg
För närvarande så skulle jag inte rekommendera Crystone över huvud taget. Jag köpte 15 st domäner i lördags och idag har fortfarande inte 8 domäner registrerats än.

Jag ringde supporten klockan 4 på natten för att höra mig för om vad som krångla med domänerna (eftersom de "har" support 24/7). När jag väl ringer så säger en automatisk telefonröst att det är ca 2 min väntetid. Efter 20 min tröttnar jag och lägger på. Jag fyller i att jag vill bli uppringd av Crystone och anger namn och telefonnummer. Än idag så är det ingen som har ringt. Läser sen på hemsidan att SVENSK support bara är öppen mellan 08-19.
Så då ska man tydligen ringa ENGELSK support efter 19.00 och då kan man fråga sig, hur mycket kostar det då att ringa den engelska supporten om den ska gå via usa?

Idag ringde jag supporten igen och fick prata med en tjej. Hon skulle skicka iväg ärendet och hade det inte löst sig till imorgon så skulle jag höra av mig igen. Riktigt dålig support då de andra webbhotellen löser problemet DIREKT.

Utöver det så är kontrollpanelen väldigt rörig och har ingen som helst logik i det hela men det jobbas det tydligen på nu.

Som sagt, jag rekommenderar inte Crystone för fem öre och att dem påstår sig ha "Sveriges bästa support" uppfyller dem långt ifrån. Sen påstår dem att man kan chatta med en tekniker men inte vart man ska öppna upp chatten osv.

Det var första och sista gången jag använde Crystone!

Det blev ett surt och tråkigt meddelande MEN måste bara informera om deras usla tjänster och service!
Hejsan, ber om ursäkt för detta som inträffat, har du ditt ordernummer eller ärendnummer så löser jag detta direkt åt dig. Du kan skicka dom i ett PM till mig om du vill.

Att ringa oss nattetid kostar inget extra då det är svenskt nummer och allt sköts via IP-telefoni.

Kontrollpanelen är vi fullt medvetna om att den inte är den enklaste att navigera sig runt i som ny kund, men denna kommer att uppgraderas asap, sist jag kollade så var planen under nästa vecka. Så ny kommer och den nya är betydligt enklare. Vi jobbar otroligt mycket mot vår leverantör Parallels för att den nya ska vara så enkel som möjligt.

Chatten öppnar du längst ner till höger på sidan, den kommer upp om du är inne på någon av sidorna under Kundtjänstdelen.

Jag har själv haft koll på alla ringaupp kunder idag och samtliga ska ha blivit uppringda, det kan ha varit så att vi har försökt ringa dig men att du suttit i telefon eller inte varit anträffbar.

När det gäller supporten i USA som inte besvarat på ditt samtal kan det ha varit en längre kö som orsakat att du inte blivit besvarad i tid, jag ska kontrollera med vår telefonleverantör som vi bytte till förra veckan och kolla med dom om dom kan se vad som skedde med ditt samtal.

Har du några andra frågor får du gärna återkomma till mig direkt här eller på [email protected]

Mvh
Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-10, 20:57 #10
WordpressMan WordpressMan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 12
WordpressMan WordpressMan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 12
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Hejsan, ber om ursäkt för detta som inträffat, har du ditt ordernummer eller ärendnummer så löser jag detta direkt åt dig. Du kan skicka dom i ett PM till mig om du vill.

Att ringa oss nattetid kostar inget extra då det är svenskt nummer och allt sköts via IP-telefoni.

Kontrollpanelen är vi fullt medvetna om att den inte är den enklaste att navigera sig runt i som ny kund, men denna kommer att uppgraderas asap, sist jag kollade så var planen under nästa vecka. Så ny kommer och den nya är betydligt enklare. Vi jobbar otroligt mycket mot vår leverantör Parallels för att den nya ska vara så enkel som möjligt.

Chatten öppnar du längst ner till höger på sidan, den kommer upp om du är inne på någon av sidorna under Kundtjänstdelen.

Jag har själv haft koll på alla ringaupp kunder idag och samtliga ska ha blivit uppringda, det kan ha varit så att vi har försökt ringa dig men att du suttit i telefon eller inte varit anträffbar.

När det gäller supporten i USA som inte besvarat på ditt samtal kan det ha varit en längre kö som orsakat att du inte blivit besvarad i tid, jag ska kontrollera med vår telefonleverantör som vi bytte till förra veckan och kolla med dom om dom kan se vad som skedde med ditt samtal.

Har du några andra frågor får du gärna återkomma till mig direkt här eller på [email protected]

Mvh
Fredrik
Okej..jag PM:ar mitt kundnummer.
Jag har inte fått något samtal idag då jag haft den med mig även på jobbet.
Ett tips när det gäller er chattruta är att inte ha den flytande..jag har en upplösning på 2560x1440, vilket är ganska högt så att när ni har den längst ner till höger så försvinner den iväg från sidan väldigt mycket.
WordpressMan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017