FAQ |
Kalender |
2015-01-06, 11:48 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
jag tänkte fråga vad folket här tycker om att använda loopia som webbhotell. Jag har både bra och dåliga erfarenheter av dem. Deras kundtjänst är verkligen strålande, personlig hjälp i chatten på bra tider och fort går det. Min fråga är egentligen hur bra deras webbservrar egentligen är. Trots att jag byggt upp en helt ny sida i wordpress utan att ladda hem en massa plugins tar sidan gärna 2,5-3s att ladda. Den största tiden verkar vara att ta kontakt med servern. När jag kollar på andra sidor med mycket mer innehåll så går de även snabbare att ladda. Är det någon som har liknande erfarenheter? Finns det några andra alternativ som är bättre än loopia? Ha en bra dag! |
||
Svara med citat |
2015-01-06, 12:00 | #2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tycker Oderland funkar väldigt bra!
|
|||
Svara med citat |
2015-01-06, 12:02 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur skiljer sig Oderland från Loopia?
|
||
Svara med citat |
2015-01-06, 12:40 | #4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Den stora nackdelen med Loopia är deras nya kontrollpanel. Det är så enormt dålig användarupplevelse på den. I synnerhet laddtiderna som är helt enorma. Varje gång man klickar på något (hur enkelt det än är) så tar det 10+ sekunder innan något händer. Värst är när man sparar inställningar (typ nya DNS-inställningar eller klickar på knappar som gör saker så som att 'ta bort domännamn' eller liknande, då kan det ta upp mot minuten). Tyvärr har Binero samma problem, men är dock lite snabbare.
|
|||
Svara med citat |
2015-01-06, 13:17 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Något jag stör mig grymt mycket på är hur långsamt allt går i wordpress panel... Skulle det gå snabbare om jag väljer någon annan webb hosting?
|
||
Svara med citat |
2015-01-06, 14:33 | #6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
Svara med citat |
2015-01-06, 19:19 | #7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag som domängubbe stör mig på att de tar betalt för överlåtelse och för att det kostar att peka en domän. Vad jag gillar bäst är deras flinka kundsupport och deras utmärkta domänsök. Om inte de två förstnämnda avgifterna skulle existera skulle jag ha alla mina .NU och .SE på Loopia.
2015-01-06, 20:22 | #8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har använt mig utav Citynetwork i ett flertal år och är supernöjda med dom. Man får mycket för pengarna hos dom, enligt mig är Loopia dyra jämfört med Citynetwork.
|
||
Svara med citat |
2015-01-06, 21:00 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Hurdan är kundservicen på Citynetwork? Loopia är bra för oss nybörjare som kan behöva lite hjälp att t ex flytta över en sida från en lokal server till deras. Skulle Citynetwork hjälpa en med det med?
|
||
Svara med citat |
2015-01-06, 21:02 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|