FAQ |
Kalender |
2004-07-30, 19:32 | #1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hur ofta uppdateras adsense sin statestik?
Läste i FAQ där står det att dom uppdaterar varje timma med 1 dags fördröjning men det är lite luddigt skrivet och inatt testade jag lite och då uppdaterades det nästan på en gång men idag har jag bara haft 22 visningar men över 500 besökare i den avdelning där reklamen ligger... Kanske behöver vänta 1 dygn för att ALLA skall komma med eller är det nått annat fuffens? |
||
Svara med citat |
2004-07-30, 19:51 | #2 | ||
|
|||
Administratör
|
Den verkar inte riktigt uppdatera dagens så ofta.. brukar kolla gåradagens på morgonen istället.
2004-07-30, 21:27 | #3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det verkar vara så att man inte ska bry sig om dagens statistik, den kan se konstig ut. Däremot stämmer gårdagens, vad jag har kunnat se. Statistiken stämmer väldigt bra (förutom innevarande dag då) i förhållande till min egen statistik, vilket jag inte tycker att den gör i TradeDoubler.
2004-07-30, 22:13 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
är uppe i 52 visningar enligt adsense idag iallafall...men vi får väl se vad den säger imorgon då... Så får vi se om det är någon ide att fortsätta... Nån som har koll på i vilken tidzon google sitter så man vet när man kan använda sig av gårdagens resultat... |
||
Svara med citat |
2004-07-30, 22:52 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag gissar på att Google har sin sida på en egen server och den står iaf i Californien USA, det är GTM-5, så klockan 6 i morgon bitti bör väl vara midnatt där, eller?
|
||
Svara med citat |
2004-08-01, 23:38 | #6 | |||
|
||||
Medlem
|
Statistiken hos AdSense är helskum. För oss uppdateras den lite då och då fram tills klockan är runt nio på morgonen därefter, då stannar den. När vi körde igång gick de första tre dagarna riktigt söligt, fick in $0, $2 respektive $6. Sedan sköt det i höjden och nu drar vi in ungefär $35/dygn med AdSense, rtiktigt toppenprogram om bara utbetalningarna funkar smärtfritt...
|
|||
Svara med citat |
2004-08-01, 23:40 | #7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag brukar "lita" på yesterday när dom första värden på "today" har dykt upp..
Tänk på att det är brott mot deras EULA att diskutera hur mycket man tjänar dock. |
||
Svara med citat |
2004-08-04, 01:39 | #8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Under dagen (svensk tid) så uppdateras inte Adsense alls nästan, av vilken anledning vet jag inte. Däremot kan man se en del uppdateringar under natten. Gårdagens statistik är nästintill färdig runt 10-tiden. Dock kan det läggas på lite (har hänt mig några gånger). Så man ska inte alls titta på dagens statistik.
Synd att de inte har en mer live-statistik. |
|||
Svara med citat |
2004-08-06, 09:13 | #9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Såg en rätt rolig sak nu också...
När jag väljer today i statistiken står det $ X men när jag väljer All time och kollar på dagens datum står det en högre summa... Har tömt cachen så det kan inte varit det som vart problemet... Lite konstigt... |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|