Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Webshop lösning

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-03-07, 10:54 #1
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Jag söker för en kundsräkning en webshop , som klara lite mer.

Kunden har idag en butik , och han vill sälja lite produkter på nätet. Men han vill gärna det skall vara enkelt att koppla ihop hans produktsortiment med hans affärsystem.

Vi har prövat lite med OsCommerce, men det är ganska bökigt, eftersom han skall olika attribut på produkterna ( T.e.x olika mtrl, färger osv )

Kraven är lite för enklade följande :

- Seo vänliga url:er
- Möjlgihetet till atttribut och realterade produkter, där varje attribut kan har ett unikt artikelnummer.


Det behöver inte vara open source, men en rimligt mån. kostnad, dvs inte betala per produkt eller sånt larv.. Och lätt kommunikera med bakomliggande affärssystem

Förslag?
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-07, 14:55 #2
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 1 863
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 1 863
Kolla på www.e-butik.se
eliasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-07, 15:08 #3
Kocken Kocken är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 148
Kocken Kocken är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 148
Citat:
Originally posted by eliasson@Mar 7 2008, 15:55
Kolla på www.e-butik.se
Bra lösning för alla som vill köpa all sin trafik eller betala dyrt för fula seolösningar.
Kocken är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-07, 15:19 #4
fenrik fenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 65
fenrik fenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 65
Hej, jag är kund på e-butik, och blir fundersam över sista svaret.
Köpa all sin trafik, vet inte riktigt vad du menar med det, det är en hemsida som alla andra, välj själv om du vill köpa trafik eller driva den själv, annonsera själv osv. En fråga om tid, ambition och kunskap VS kostnaden att köpa den enligt mig.

Jag använder deras SEO lösning dessutom och gjort det ett bra tag med nöjt resultat.

Till Klein:
Lyssna med e-butik, det kostar ingenting, du verkar ha specifika krav och jag kan bara berömma deras support så slå dem en signal. Det kostar ingenting att fråga.
fenrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-07, 16:57 #5
Indigo Indigo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 305
Indigo Indigo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 305
Jag kan ha helt fel, men använder inte e-butik frames? Detta rimmar illa med SEO.
Indigo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-07, 17:09 #6
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Citat:
Originally posted by fenrik@Mar 7 2008, 16:19
Hej, jag är kund på e-butik, och blir fundersam över sista svaret.
Köpa all sin trafik, vet inte riktigt vad du menar med det, det är en hemsida som alla andra, välj själv om du vill köpa trafik eller driva den själv, annonsera själv osv. En fråga om tid, ambition och kunskap VS kostnaden att köpa den enligt mig.
Jag använder deras SEO lösning dessutom och gjort det ett bra tag med nöjt resultat.
Vänligen visa oss denna SEO-lösning. Jag har inte sett en enda SEO-vänlig webbutik från e-butik ännu.

Blir riktigt nyfiken.

Anledningen till att du får köpa all trafik är för att deras webbutik inte är SEO-vänlig som standard.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-07, 18:21 #7
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
Man får inte köpa all sin trafik till e-butik.

Den är inte seo-vänlig, men knappast seo-omöjlig.

Kollar man igenom deras referensbutiker ser man snabbt att många av dessa rankar bra. Dock finns det ju rum för förbättring helt klart.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-07, 19:03 #8
Kocken Kocken är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 148
Kocken Kocken är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 148
Citat:
Originally posted by ztream@Mar 7 2008, 19:21
Man får inte köpa all sin trafik till e-butik.
Den är inte seo-vänlig, men knappast seo-omöjlig.
Kollar man igenom deras referensbutiker ser man snabbt att många av dessa rankar bra. Dock finns det ju rum för förbättring helt klart.
De är nog inte seo-omöjliga, men sist jag tittade ordentligt på några av butikerna hos dem så var det standard med "dolda" texter (spammade sökord) och länkar inom noframe taggen. De körde/kör? med flera olika domäner som pekar på samma butik och de olika domänerna var olika optimerade beroende på sökmotor. Flera av butikerna var helt borta från Google ett bra tag, på grund av fula seo-metoder.

Men som sagt butikerna är inte helt omöjliga att komma upp i sökresultaten med.
Kocken är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-07, 20:55 #9
JohanH JohanH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 141
JohanH JohanH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 141
till osccomerce så finns det ganska bra seo verktyg att hämta, lite meckigt att installera men det funkar. Det finns även en jäkligt bra enkelt attribut hanterare som använder AJAX som funkar klockrent till osc.

Kolla runt på oscommerce.com på contributions och deras forum.

Joomla + Virtuemart är ett annat alternativ som jag upplever som mer stabilt men med färre gratis extensions. Å andra sidan så är de extensions som finns för SEO (t ex) jäkligt bra och en barnlek att installera jämfört med oscommerce dito.
JohanH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-08, 01:12 #10
fenrik fenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 65
fenrik fenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 65
Är det "olagligt" med NOFRAMES optimering?

Som sagt SEO vänlig eller ej så har det för min e-butik utan tvekan gått bra att komma riktigt bra till, även på svårare sökord/fraser.

Blir ju däremot orolig när jag får höra spammade ord och borta från Google etc, där skulle jag gärna vilja veta mer specifikt så jag själv inte råkar ut för samma. Återkom gärna.

Jag har själv svårt att tro, att ett företag som erbjuder SEO/e-butik eller lösning av vilket slag, skulle kunna vara verksamma om det förekom enligt tex google otillåtna metoder. Det skulle väl ganska snabbt visa sig med tanke på antalet butiker som e-butik.se faktiskt har igång.

Andra företag som faktiskt arbetat med sådana metoder har ju blivit avstängda/blockerade från Google, satta i konkurs med mera.

Och som svar, jag köper inte all min trafik, vill påstå att det är ungefär 75% som jag inte betalar för. Adwords skulle jag väl gärna slippa med tanke på kostnaden (c:a 10-15k + moms/månad) men det är också den enda marknadsföringen som jag aktivt betalar för, för att generera trafik.
fenrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017