FAQ |
Kalender |
2006-07-04, 14:35 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vad är det som bestämmer vilket språk som adsence skall visas på?
Jag tänker kanske inte så mycket på just annonserna men men texten "Gooooogle-annonser" Jag är nämligen på väg att lägga till fler spårk på en av mina sajter och undrar om annonserna kommer "hänga med" om man byter språk? |
|||
Svara med citat |
2006-07-04, 15:03 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
Google brukar kunna lista ut vilket språk dina sidor är på baserat på den text du skriver. Men om det kommer en besökare från ett annat land kan den personen få andra annonser och annan goooogle text än vad du får. Google kollar även var någonstans i världen som din server står. Allt detta vägs ihop när annonserna och goooogle texten väljs ut.
Av dessa anledning är det svårt att tala om för Google att du vill ha texten "google annonser". Men det du kan göra är att sätta language meta taggen: Kod:
<meta name="lang" content="en"> |
|||
Svara med citat |
2006-07-04, 15:10 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det beror på vilket land du sitter och surfar ifrån.
Adwords annonsörer kan välja ord inom vissa specifika områden, länder och hela världen. Därför ser du exempelvis oftast inte några dyra engelska ord från din dator. |
||
Svara med citat |
2006-07-04, 17:21 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Om jag går in på en finsk sida brukar jag dock få upp finska annonser, fastän jag befinner mig i Sverige och har en svensk webbläsare. Så det är nog mera en avvägning av många saker som avgör vilka annonser som visas.
|
|||
Svara med citat |
2006-07-04, 17:46 | #5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Sedan testar du att köra utan proxy och märker att du fortfarande ser (oftast, beror på ord) engelska ads, men kanske inte samma, lika dyra längre. Men kan även som du skriver ovan ha påverkan av detta också (charset osv). Har ingen erfarenhet av det, märkt av något sådant ännu dock. |
||
Svara med citat |
2006-07-04, 17:48 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag sitter på ett kontorshotell, bredband ingår och ipadresserna är finska. Det dyker upp annonser på finska rätt ofta.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2006-07-04, 17:53 | #7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Så man kan tänka sig att den största variabeln i valet är Varifrån man surfar, sen vilken text på sidan, och sist language/lang attribut i HTML
|
|||
Svara med citat |
2006-07-04, 18:20 | #8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2006-07-04, 19:35 | #9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
har en sida på svenska, placerad i usa, och som brukar visa annonser på tyska
|
|||
Svara med citat |
2006-07-04, 21:11 | #10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
vco-systems: Härligt... =)
Min server står i Sverige, texten är både svensk och engelsk och besökare kommer från hela världen. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|