FAQ |
Kalender |
2009-02-15, 13:17 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Hade tänkt höra lite hur ni som har skapat egna kopplingar till t.ex. certitrade har gjort. Mina betalningsalternativ är alltås inte fullt integrerade utan man skickas till en extern sida för betalning. Problemet är att vissa betalningar genomförs utan att det sedan skapas en order. För att göra det så lätt som möjligt för mig att koda registreras nämligen ordern först när man har betalat. Varorna och dina uppgifter läggs i en session (PHP) innan du skickas till betalsidan. Först när du har betalat och skickas tillbaka till webshopen hämtas sessionen och registreras i databasen. Min tanke är att vissa sessions av någon anledning stängs ner när kunden gör sin betalning. Finns det någon som vet en bättre lösning än detta? Tack på förhand! //Tim |
|||
Svara med citat |
2009-02-15, 13:41 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Registrera ordern strax innan betalning med en annan status. Uppdatera sen status när betalning är genomförd. Skulle kunden stänga ner efter betalning så finns det i alla fall en registrerad order.
|
||
Svara med citat |
2009-02-15, 14:35 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Har du rätt i, det är ju iofs självklart Har för mig att det var något problem när jag skulle göra det men kommer inte på något hinder nu. Tack!
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|