FAQ |
Kalender |
2008-09-11, 11:27 | #1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej!
Har under en tid lekt lite med ett webbaserat spel men har nu kört fast lite. Jag är helt tom på idéer för att vidareutveckla spelet och jag hoppades att någon vänlig själ här vill testa funktionalitet + komma med förslag på funktioner. Självklart hade det varit lätt om det rört sig om ett standardspel (typ thecrims etc) då det är rätt givet vad man bör kunna göra i spelet. Nu rör det sig dock om ett spel där man ska bli en framgångsrik webbutvecklare (så less på destruktiva spel). Lite info: - Designen har jag precis bytt och allt är inte anpassat än, så bortse från gärna från designbuggar. - För att regga konto behöver man ingen giltig e-postadress ännu, det kommer. - Lösenorden saltas och hashas men det finns garanterat andra sätt att förstöra spelet (försök hålla er borta från det, tack ) Vad behöver jag då? Jo, jag behöver lite tips och förslag på realisitska scenarion och funktioner som skulle kunna implementeras. Ex: domainsnapping, bluffakturering, förbättra besökarantal med seo, utmärkelser, lokalhyra, serverhyra osv osv. Behöver även tips på ett vettigt turn-upplägg, kanske att man inte kan jobba mer än 8-10h/dag om man inte dricker kaffe och tar en powernap etc. Sådär, förklaringen blev rörig nog, hoppas någon orkar komma med tips Mitt tips är att regga ett eget konto, går kalasfort! Annars har jag satt upp ett demokonto (test/test) som går bra att använda. Länk till spelet: WebDevGame.se Tack på förhand! Pelle edit: känner själv att det är mkt kvar att fixa när det gäller design, så kom gärna med lite förslag gällande det också |
|||
Svara med citat |
2008-09-11, 11:45 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Finns ju massor med roliga funktioner som man skulle kunna lägga in.
Skaffa anställda - för att hantera stora projekt Hyra in personal Samarbete med andra byråar - för att hantera stora projekt Uppköp av annan byrå (företags strategi) Budgivning för stora projekt (mer tävlings inriktning) Listan kan göras lång =)) Ska testa lite och se vad för mer förslag jag kan komma med.... |
||
Svara med citat |
2008-09-11, 11:47 | #3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Helt klart är det viktigt att få in mer funktioner för att interagera med andra spelare, det är ju det som gör det till ett spel |
|||
Svara med citat |
2008-09-11, 13:59 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du har snott min idée! Hehe, spånat på o göra ett webbspel där man skall vara företagare ett år nu, men inte kommit igång :P Men det verkar nice, ska pröva spelet o se om det är ngt man fastnar för!
Edit Har 100% på en grej, men kan inte börja med ngt annat :P |
||
Svara med citat |
2008-09-11, 14:02 | #5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Finns ju faktiskt ett spel (tycoononline) där man driver sitt eget företag. Det spelet är dock mer inriktat på pappersarbete, lagerhållning, aktier osv osv. Ville göra ett där det är lite mer action. Antagligen är det inget du fastnar för i dagsläget, men jag hoppas du gör det när spelet lanseras |
|||
Svara med citat |
2008-09-11, 14:07 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ett hett tips: Du borde fixa typ Javascript/Ajax på Ditt studiematerial sidan, så man slipper uppdatera sidan hela tiden själv ^^
|
||
Svara med citat |
2008-09-11, 14:10 | #7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-09-11, 15:49 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Skulle vilja se lite information om mitt studiematerial även när jag köpt det. Hur lång tid det tar osv.
|
||
Svara med citat |
2008-09-11, 15:54 | #9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-09-11, 17:06 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Mycket trevligt spel Gött med ett webbaserat som skiljer sig ifrån mängden. Bra jobbat!
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|