FAQ |
Kalender |
2009-08-09, 00:41 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Jag har gjort en enkel design vars syfte är att vara som en portfolio jag kan länka folk till när jag söker mindre frilansuppdrag. Den går att se på http://cekdahl (dot)com Någon som har tips på förbättringar? |
||
Svara med citat |
2009-08-09, 01:59 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
jobbig färg. sen vill man ju se större bilder på dina tidigare projekt
|
||
Svara med citat |
2009-08-09, 02:26 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
* Fixa thumbnails, lite jobbigt att se bilden laddas ned när övriga sidan är relativt snabb.
* Bilderna klickbara så man kan se dom lite större. * Vänster & Högerpil vore lite enklare o förstå om man kunde den att se ut som en "klickbar" ( cursor: pointer; ) |
||
Svara med citat |
2009-08-09, 15:03 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för svaren. Större bilder är fixade, samt det andra som du sade Jonas. Någon som har mer tips?
|
||
Svara med citat |
2009-08-09, 16:04 | #5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Varför " target="_blank" " ? Du använder redan jQuery? Varför inte använda thinbox/thickbox för att visa dom? Eller jquery egna Dialog (jqueryui.com)
|
||
Svara med citat |
2009-08-09, 21:50 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
hm... det var ett medvetet val. Har använt alla de där men jag gillar de inte riktigt designmässigt. Ska fundera på det.
|
||
Svara med citat |
2009-08-10, 09:26 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Sidan fungerar rent funktionellt. Grafik kanske inte spelar stor roll för dig då du är kodare/programmerare.
Det är positivt att man kan kontakta dig direkt, du ger all info + referenser på förstasidan och det är alltid ett plus i kanten. Men jag hade ändå gett mig på en annan färg, totalt limegrönt kan göra ont i ögonen... |
||
Svara med citat |
2009-08-10, 17:41 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Typsnittshanteringen är inte den bästa. Antar att du har på "Smooth" i Photoshop? Ställ den till Crisp eller Sharp istället.
Har du inte togglat av vektorbanan på dom där pilarna till sidan om bilden? Det ser ut som det i alla fall, eller så har du skapat dom på ett märkligt sätt. Om du kollar noga så ser du att kanterna skär sig ovanligt mycket. Alltså, informationen är det inget fel på alls. Jag tycker du förklarar precis vad du vill, vad du kan och hur man kontaktar dig vid eventuella frågor. Formuläret är också tydligt och bra! Det som saknas är ju dock att man ska känna "Ja, denna kille vill jag anlita!". Om jag vore du skulle jag faktiskt satsa på en turkos version av sidan, fast lägg in lite mer vitt och var sparsam med kontrasterna. Tror faktiskt att sidan skulle må bättre av lite mindre mättnad. |
||
Svara med citat |
2009-08-10, 17:46 | #10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har du provat olika varianter på svart/vit/grå?
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|