FAQ |
Kalender |
2004-07-23, 03:37 | #1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Var kan man lära sig mer om <div>?
Har lite problem med att skapa en footer på min sida eftersom jag inte vet hur stor en annan div är beroende på innehållet... Någon som har koll på hur man gör? Jag har testat lite och det enda jag lyckats med är att få den att hamna längst ner på sidan men om man ändrar storlek på webbläsarfönstret så hamnar den bakom mitt andra innehåll... Så det jag helst vill är att den hamnar under min andra div som man alltså inte vet storleken på... |
||
Svara med citat |
2004-07-23, 11:58 | #2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kan tyvärrr inte ge dig något specifikt i området.. men jag kan ge dig två matnyttiga länkar:
Jag tror att den första kan ge dig precis den information du behöver, den andra är mest för att få lite information om hur man tänker vid olika flytande layouter. www.alistapart.com/articles/negativemargins/ http://www.thenoodleincident.com/tut...son/index.html |
|||
Svara med citat |
2004-07-23, 14:21 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har försökt lite mer och det som absolut inte går för mig är att sätta "position: absolute;" och sen få sakerna att komma efter varandra eftersom man bara vet postioner på de första divarna då de bara innehåller logga sen de som har innehållet vet jag ju inte hur stora de är och kan därför inte sätta storlek på dom...
|
||
Svara med citat |
2004-07-23, 14:49 | #4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Jag kan ha väldigt fel men jag har för mig att du ska använda nån sorts negativ position om du nu ska använda position, men om jag vore du så skulle jag ta ett div lager med följande styleattribut: float: left; clear:both; så lägger du bara <div id="FOOTER"></div> nedan för din vanliga div så ordnar det sig. |
|||
Svara med citat |
2004-07-23, 15:07 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2004-07-23, 15:20 | #6 | |||