FAQ |
Kalender |
2015-04-20, 00:12 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag funderar på att starta upp en systersajt till en av mina sajter, riktad mot ett annat land. Till detta behöver jag översättare som kan jobba med att översätta artiklar. Har någon här erfarenhet av ett smart sätt att komma i kontakt med översättare? Tänker mig att jag vill betala per artikel, men det måste vara ett samarbete där jag kan skicka en artikel och få den översatt åtminstone till dagen efter. Finns det någon tjänst som tillhandahåller någon sådan lösning? Kanske med en stab av översättare där den som är tillgänglig gör jobbet så att säga? Det är artiklar som ska översättas från svenska. Tar gärna emot alla typer av tips! // mvh Jens. |
||
Svara med citat |
2015-04-20, 07:29 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har mycket goda erfarenheter av Contentor, dom översätter till Danska, Engelska, Finska, Franska, Holländska, Norska, Polska, Ryska och Tyska.
|
|||
Svara med citat |
2015-04-20, 09:40 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Har själv jobbat mycket med översättning, ett absolut minimikrav är i mitt tycke att den som översätter har målspråket som modersmål, i alla fall om artiklarna ska läsas av kunder och inte bara är skrivna för att postas på artikelkataloger med mera.
|
||
Svara med citat |
2015-04-20, 18:10 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har en gammal vän i Finland (dansk) som hanterar ett dussin språk flytande.
Du kan kontakta honom på [email protected] |
|||
Svara med citat |
2015-04-21, 17:13 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag vet att det råder delade meningar kring Fiverr.com men det är iaf ett alternativ. Väljer man en leverantör med omsorg så brukar det faktiskt funka bra (Tycker jag).
|
||
Svara med citat |
2015-04-22, 18:04 | #6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kan varmt rekommendera http://se.balticmedia.com/ Billiga och snabba.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|