FAQ |
Kalender |
2016-08-27, 21:10 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Har lite problem med att skriva ut adressetiketter från min Mac. Har kommit så långt att jag kan skriva ut från adressboken. Problemet är att jag vill inte lägga in mina kunder i adressboken och nästa problem är att med utskrift från adressboken skrivs bara etiketten längst upp till vänster på arket ut. Någon som har ett tips på jag ska göra för att få det att fungera? |
||
Svara med citat |
2016-08-28, 01:53 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Enklast att köpa en etikett skrivare typ Leitz Icon
http://www.clasohlson.com/se/Etikett...on/Pr441532000 |
||
Svara med citat |
2016-08-28, 14:42 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Funderat på det också att köpa en etikettskrivare. Har dock ett antal etiketter som jag skulle vilja bli av med först som passar till en vanlig skrivare.
|
||
Svara med citat |
2016-09-06, 10:21 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Har Word samma inspelningsfunktion som Excel (Macro eller vad det heter)? Man kanske skulle kunna designa ett Word-dokument, och importera adresser från textfil eller liknande per automatik om textfilen ligger i samma mapp som Word-dokumentet. Det kanske redan finns någon liknande lösning på nätet, men har inte Googlat runt. |
|||
Svara med citat |
2016-09-06, 11:46 | #5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2016-09-06, 17:16 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Vi hade A4 med labels på jobbet, men valde att köpa en DYMO Label Printer för att inte krångla till det. Tänk om man bara hade gjort lite research först Fast en DYMO är ju mycket roligare att använda |
|||
Svara med citat |
2016-09-17, 10:06 | #7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack, ska kolla på tipset om ett huvuddokument.
|
||
Svara med citat |
2016-09-19, 10:10 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Själv använder jag ett program som heter Labels & Addresses till mac.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|