FAQ |
Kalender |
2012-09-15, 14:45 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Det har ju blivit enormt populärt detta, överallt erbjudes man att köpa länkar, dvs spamkommentarer på bloggar, forum osv, 1000 länkar för 50 spänn typ, har ni köpt detta någon gång eller är det helt att förkasta? Gör ju mer skada än nytta att smutsa ner sin sidans trust med detta eller hur?
|
||
Svara med citat |
2012-09-22, 10:28 | #2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Försök att undvika detta. ger endast en temporär boost men följden kan bli allvarlig och google kan ta bort din inkomst bringande sida från idexet. Så ska du göra detta gör det på nån sida som du inte behöver vara speciellt rädd om och länka vidare därifrån till din riktiga sida för att vara försiktig.
|
|||
Svara med citat |
2012-09-22, 12:26 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Investera i scrapebox och gör det själv. Men gör det inte till din money sajt utan till dina satelitt sajter.
|
|||
Svara med citat |
2012-09-22, 12:29 | #4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Som sagt,
Är sajten viktig för dig, eller rentav en betydande del av din totala inkomst, så UNDVIK!
2012-09-22, 12:53 | #5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Då kommer vi in på detta igen... kan man få en sida att falla pga detta kan man ju köpa 10.000 länkar vardera för 500 kr för o få bort 10 av sina värsta konkurenter.
Är det förresten olagligt att köpa länkar till sina konkurenter? klassas som sabotage? |
|||
Svara med citat |
2012-09-22, 13:23 | #6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Ska kanske även då säga att de var "10 miljoner länkar" detta för $20, så extremt låg kvalité och väldigt många, men för att sammanfattade det hela så ska de då alltså gå att straffa konkurrenter. |
||
Svara med citat |
2012-09-22, 13:28 | #7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej, Jag har drabbats av detta, en konkurrent till en av mina vanliga sidor hade bestäld 1000 länkar till sin egen hemsida, han kontaktade mig och talat om att han räkade sicka alla dessa länkar till min sida istället, vi sitter på samma url, jag har .se och han har .com.
Enligt han så hade leverantören missat att länkarna skulle gå till .com sidan och inte .se. Jag tappade placeringen direkt efter det, detta kan kallas för Negativ SEO i andra fall. Detta har diskterats på andra forum, vet ej om man får länka ditt, pma i så fall. Har fått lite hjälp och guide om hur man återtar placeringen på google, ( man måsta sicka en reconsideration till google ) link. Mer om Negativ SEO: link. Läs om detta fall: link Tack vara min konkurrent i mitt fall och hans ärlighet så är jag lite mer insatt i detta än för två månader sedan. Intressant tråd, hoppas att flera del tar med sina inputt. Senast redigerad av John Adams den 2012-09-22 klockan 13:33 Anledning: Ny link |
|||
Svara med citat |
2012-09-22, 16:13 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
tack för era svar. Intressant det ni säger, men självklart är idén med det hela att länka allt till satellitsidor! Då skapar man väl en viss relevans/boost som sen länkas vidare till pengasidan?
|
||
Svara med citat |
2012-09-23, 07:36 | #9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Citat:
2. Jag gissar att det inte har prövats juridiskt ännu, men i stämningarnas förlovade land (The US of A) är det nog bara en tidsfråga?!
2012-09-23, 11:16 | #10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Iom att det så klockrent verkar sänka sidor nu så är det inte lönt att göra dessa saker ens till "satellitsidor" imo. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|