FAQ |
Kalender |
2015-03-30, 12:09 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Jag undrar om det är någon som vet svaret på detta: Jag vill att besökaren ska klicka på en länk så att den öpnnas i en ny flik/sida men att besökaren fortfarande stannar kvar på första sidan. Någon som har tips på hur det skulle kunna se ut? Tack på förhand! |
|||
Svara med citat |
2015-03-30, 12:45 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Som jag sätt folk lösa det är att öppna den sidan man är på i nytt fönster och den i länken i samma fönster... Då verkar det som man är kvar...
|
||
Svara med citat |
2015-03-30, 22:47 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Okej. Någon aning om hur det går till?
|
|||
Svara med citat |
2015-03-30, 22:49 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Förstod inte riktigt vad du menar, skulle du kunna ge ett exempel eller försöka förklara tydligare?
|
||
Svara med citat |
2015-03-30, 23:03 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kan ge ett exempel.
Kampanjjakt.se är en hemsida som har rabattkoder. Dom har gjort så att om besökaren vill se en rabattkod så måste han klicka på "visa rabattkod". Då öppnas en affiliatelänk i en ny flik men besökaren stannar kvar på kampanjjakts hemsida. Jag har redan funktionen med visa rabattkoden, men på min hemsida så hamnar besökaren iställen på affiliatelänkens hemsida vilket jag inte vill, jag vill ju visa rabattkoden först. (kampanjjakt.se är inte min hemsida) |
|||
Svara med citat |
2015-03-30, 23:16 | #6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Okej så de öppnar en ny flik med hjälp av javascript, onclick="window.open(urlen här)"
Sedan när de öppnar länken på sidan (vi kan kalla denna sida 2) så tillåts sida 1 byta till hotels.com Är ju inga konstigheter ? |
||
Svara med citat |
2015-03-31, 01:23 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det TS är ute efter är popunder på ny flik. Efter mycket pill har jag lyckats få till det, dock fungerar det inte i mobil som det ska och på vissa webbläsare (Chrome och Firefox OK). Ska se om jag hittar koden någonstans..
|
|||
Svara med citat |
2015-03-31, 01:25 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Testa denna. Som sagt, på mobil agerade den inte som jag vill men testa så kanske det är OK för dig - annars släng in en koll om useragent är mobil och agera annorlunda därefter.
Kod:
$(".visa-rabattkod").click(function() { var a = document.createElement("a"); a.href = 'http://www.hotels.com'; var evt = document.createEvent("MouseEvents"); evt.initMouseEvent("click", true, true, window, 0, 0, 0, 0, 0, true, false, false, false, 0, null); a.dispatchEvent(evt); }); |
|||
Svara med citat |
2015-03-31, 01:31 | #9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kollade Kampanjjakt nu. Som x264 säger, de öppnar ju sin egna sida i ny flik och kör enkel redirect på "huvudsidan". Gäller bara att ha snabba servrar så märker inte besökaren Med andra ord har du missuppfattat hur de gör det
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|