FAQ |
Kalender |
2006-12-25, 23:06 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
När man kodar strict får man inte använda target="_blank". Hur löser man detta utan att förstöra länken för sökmotorerna?
B) |
|||
Svara med citat |
2006-12-25, 23:31 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Enklaste är att skriva som följer:
Ankartext Finns massa skriverier och lösningar för just detta... helt enkelt bra att googla |
|||
Svara med citat |
2006-12-26, 00:01 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Provade även med följande: pop me up Men där blir det "Fel på sidan" när jag klickar på länken. Oops, hade vist glömt java-scriptet... Men nu blir det för mycket kod. Jag vill ha något enkelt men ändå funktionellt. Någon som är bättre programmerare än mig som kan lösa problemet? |
|||
Svara med citat |
2006-12-26, 00:15 | #4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2006-12-26, 00:23 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sorry, missade en liten detalj, du måste skriva som följer:
Ankartext Alltså lägg till return false; i onclick!!! EDIT: Såg nu att Starweb hann före mig medan mitt bredband var nere för en stund EDIT 2: Citat:
Efter return false bör du avsluta med ett semikolon för att visa att funktionen-anropet är slut just där. I din onclick har du link_popup(this) vilket bör bli rätt galet (har dock inte testat). Istället för this ska du skriva this.href, eftersom this refererar till just denna taggen och href till vad attributet href säger. T ex this.className referererar till din stilklass (className) i dom a-tag (this). |
|||
Svara med citat |
2006-12-26, 11:27 | #6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Bägge koderna verkar fungera bra! Men vad gör onkeypress för nytta? Seattlegrunge har inte med det i sin kod. |
|||
Svara med citat |
2006-12-26, 11:47 | #7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Personligen tycker jag det är dumt att blanda in javascript. Om du vill att länkar ska öppnas i nya fönster kan du följa en annan standard.
Javscriptet stöder mot tanken bakom att target inte ingår och är inte helt godkänd kod, även om det inte upptäcks av valideringsrutinerna.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2006-12-26, 14:51 | #8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
om du absolut vill ha target blank, varför inte använda det? vad spelar det för roll att det inte validerar på just den saken? valideringen har ju inget egenvärde på det viset
|
||
Svara med citat |
2006-12-26, 20:07 | #9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |