FAQ |
Kalender |
2007-01-19, 14:26 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Ofta läst jag i Forumet att många har problem med att få sina sidor indexerade av Google,
jag hoppas att jag kan hjälpa er med det problemet. Jag har en enkel och bra metod att indexera mina nya sidor i Google. På min hemsida har jag i höger kanten lagt 3 stycken Featured grupper: Featured Properties Featured News Recent Links Alla ny sidor som jag lägger in i siten, lägger jag ochså i någon av Featured med hyperlink till sidan orginal placering i siten. Google älskar nytt matrial och besöker min site nästan varje dag och finner då dom nya sidorna och indexerar dom omgående. Det tar omkring 24 - 48 timmar att få mina sidor indexerade i Google. // Lennart B) |
||
Svara med citat |
2007-01-19, 14:45 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Att få med nya undersidor på en redan etablerad sida behöver, precis som du påpekar, inte vara så svårt. Ditt tips är klockrent, och fungerar i och med att startsidan ofta är den sida som googlebot besöker mest frekvent.
Det är när man har en helt ny site som man brukar uppleva de största problemen. Vad jag erfarit så är det enklare att få en ny sida att bli djupindexerad om man har bra inkommande länkar. Och att man inte öser på med allt för många "låg kvalité" länkar för fort. Fler inkommande länkar = fler sätt för googlebot att hitta till den nya webbplatsen = större chans att googlebot kommer på besök |
||
Svara med citat |
2007-01-19, 23:44 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Om du menar annars att recent links och featured links skulle vara speciella karameller google letar efter så tycker jag att det är ett dundertips du kommer med. Har du testat med att byta till Svenska. Får du samma resultat? 24-28 timmar då har du nog bra inlänkar med höga PR. Kan också variera beroende på vilket humör Google är på. |
||
Svara med citat |
2007-01-20, 14:04 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Som en av dom bästa i seo-branchen, Hans Sandblom alltid säger.
Content is King - Linking is Queen. Jag tycker lika, så jag har kombinerat ihop detta till ett enkelt och bra system. Varje månad skriver jag 2-3 innehållsrika och bra arktiklar. (inga hafsverk). Varje vecka sätter jag in 2-4 objekt med all information (villor, lägenheter o.s.v) Varje månad länk-byter jag med 20 - 40 mäklarfirmor runt om i världen. (bra länkar/siter inom samma område, real estate) Med detta system så kan jag nästan varje dag lägga en ny sida i siten och i någon av Featured på min hemsida. Google älskar nytt och bra matrial. Oavsätt vilket humör Mr. Google är på. Tyvärr har jag inte testa detta på Svenska. Men jag skall nu i mars - april lägga till Spanska språket i siten och se hur det går. // Lennart B) |
||
Svara med citat |
2007-01-21, 02:04 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
INLÄNKAR! I massor!
Nej, faktiskt inte. Men länka från några sajter som ofta crawlas av google... |
||
Svara med citat |
2007-01-21, 13:29 | #6 | ||