FAQ |
Kalender |
2014-01-18, 13:44 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej, hur gör jag för att en mobilsida (m.hemsida.se) ska visas upp till 640px?
Själva sidan (m.hemsida.se) med tillhörande CSS är klar men måste implementeras i den normala sidan(www.hemsida.se) där sidan (m.hemsida.se) laddas om bredden är under 640px och där sidan (www.hemsida.se) i stället visas från 641px. Jag har lagt in Media Querie och CSS länkningen med föjande sträng: Kod:
<link rel="alternate" media="only screen and (max-width: 640px)" href="http://m.hemsida.se" > Någon som har en idé eller hur jag löser det så att en annan sida laddas vid bredd upp till eller under 640px? Tack på förhand! |
||
Svara med citat |
2014-01-18, 16:29 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det du vill göra är tyvärr ej möjligt.
Det närmaste du kommer är att kontrollera user-agent med server-side script och skicka vidare till m.hemsida.se om det är en mobil enhet. Min rekommendation är dock att göra hela din hemsida responsiv istället, dvs, i css-filen för www.hemsida.se använd @media (min-width:641px){#dittelement{width:100px;}} |
||
Svara med citat |
2014-01-18, 18:29 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Sidan är följsam(responsive), anledning till en separat "mobil"-del är för små enheter samt att det underlättar och att den ser annorlunda ut, typ tab/lådmenyer. Det är möjligt genom att man anropar en annan sida vid en brytpunkt i detta fall. Men lösningen var kanske att lägga den som en vanlig sida under www.hemsida.se och inte som m.hemsida.se Med hjälp av Media Queries så anropar man det anpassade HTML-dokumentet vid brytpunkten i stället. |
||
Svara med citat |
2014-01-19, 14:15 | #4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det låter som att du försöker lösa problemet på fel sätt, men om du verkligen vill ha det så behöver du använda javascript.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|