FAQ |
Kalender |
2008-12-23, 11:38 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej.
Visste du om att du kan se filmer och serier kostnadsfritt på youtube? Hur kan detta vara lagligt? Jag menar alla jagar nedladdare för att de bryter mot uppehovslagen, vad händer med youtube och andra sidor som visar filmer/serien/musikvideon gratis? Kort och gott, har en sida där jag tänker streema tvserier gratis (från youtube och andra sidor), är jag ute på hal is? Din åsik värdesätts så tack på förhand. |
|||
Svara med citat |
2008-12-26, 22:52 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
dom har avtal och egna kanaler + en del är rädda om sin publik så dom ser det som reklam för sin tv kanal
|
|||
Svara med citat |
2008-12-26, 22:58 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Va väl nått skivbolag som bröt avtal nyss tyckte jag läste om... en del kända artister som åkte ut från youtube när dem gjorde de. så ja dem har avtal med skivbolagen m.m
|
||
Svara med citat |
2008-12-27, 02:01 | #4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
YouTube skrev avtal med Warner innan Google köpte YouTube. Företagets värde blev naturligtvis betydligt högre med ett sådant avtal, och det är det avtalet som nu brutits. |
|||
Svara med citat |
2008-12-28, 15:49 | #5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Om du däremot bäddar in videos andra lagt upp är det lugnt. Men om tv-bolagen inte gillar att den ligger uppe så kommer endel av dina inbäddade videos att sluta fungera. |
|||
Svara med citat |
2009-02-07, 23:24 | #6 | |||
|
||||
Medlem
|
Detta har hänt, Previously on Lost :P
Efter denna tråden tog det väl nu två månader och jag har gjort verklighet av denna idé. www.animetv* .se finns nu online och efter första veckan har jag nu statistik på 200 besök. Vill ta upp diskussionen igen, ska jag stänga ner? Har fått e-mail mm från olika håll som säger stäng ner skitet innan du blir jagad! Och att jag bryter mot lagar hit och dit....inget som jag inte har förväntat mig men....Va tycker ni ? =) |
|||
Svara med citat |
2009-02-07, 23:43 | #7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Man kan ju likställa det med att ladda en annan hemsida i en frame. Jag tror inte det går att säga om det är lagligt eller olagligt att visa dessa videos utan att det skilljer sig från fall till fall.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|