FAQ |
Kalender |
2013-09-03, 00:28 | #1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej!
Jag har undvikit denna delen av forumet i 7 år nu, eftersom jag har tyckt att affiliate verkar krångligt, fel av mig! Vi har äntligen lanserat ett affiliateprogram för domaintower.se, och har börjat få in folk som vill visa våra annonser, och jag inser ju att detta verkligen kan vara ett effektivt sätt att nå ut, men så till min fråga. Hur skalar ni? Hur når ni ut till fler som vill visa era banners? Kreativa tips mottages! |
|||
Svara med citat |
2013-09-03, 23:44 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Tre snabba:
1) Skriv en bra presentationstext till dina affiliates. 2) Ha lagom många annonser, uppdatera dem. 3) Glöm inte att ha en sida som konverterar till avslut. Har du några specifika frågor? |
||
Svara med citat |
2013-09-04, 09:21 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Håller med Jensplan, framförallt punkt 3 där jag tycker många missar idag.
|
||
Svara med citat |
2013-09-04, 09:31 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Om siddan inte konverterar kan man alltid göra något "extra steg", t ex att man samlar in lead el. dyl. Givetvis får man fundera på hur provisionen påverkas.
|
||
Svara med citat |
2013-09-04, 10:34 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Var beredd att skapa banners för bild/text i fler storlekar. Adense har t.ex. en annons som är 580 px bred och den bredden fyller ut bättre på många bloggar än vad 468 gör.
|
|||
Svara med citat |
2013-09-04, 20:01 | #6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är inte alltid antalet som räknas. Välj affiliates med omsorg så att du inte hamnar på en massa skitsajter och förstör ditt varumärke.
|
||
Svara med citat |
2013-09-17, 14:47 | #7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Vi fick en lista över dom vanligaste annonsformaten i CJ & adsense, så tog vi bort dubletterna och stod igen med en lista över vilka format vi skulle ha. När ni lägger in annonser i adsense, lägger ni varje annons dubbelt? d.vs en för webb, och en för mobil? |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|