FAQ |
Kalender |
2009-09-24, 20:22 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Har en fråga jag inte kunde hitta här, kanske för att den är dålig. Men är det någon som har något tips hur man med liten budget kan konkurrera prismässigt? Uppenbarligen så tar man ut i princip inga marginaler, men t. ex. när man har en liten budget vart kan man då vända sig för att införskaffa det man vill sälja? Säg att jag vill sälja datormöss. Ska jag gå till Siba och köpa datormöss, lägga på en tia för frakten, och sedan försöka sälja online eller vad ska man göra? Kan allt det tekniska... så det här bara om hur man kommer igång rent affärsmässigt... tack. mvh |
||
Svara med citat |
2009-09-24, 20:49 | #2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Du köper från en grossist.
Dessa hittar du på mässor världen över. Gå på en svensk mässa inom din bransch och be om lite prislistor och sådant. Sen köper du in ett lass och säljer. |
||
Svara med citat |
2009-09-24, 21:18 | #3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Eller googla drop shiping om du vill komma igång utan allt för mycket kapital
|
|||
Svara med citat |
2009-09-24, 21:25 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
vilken bra affärsidé: köpa datormöss på siba och lägga på en tia :S
Du får nog ha en annan inriktning, inte bara kränga grejjer för sakens skull. Säg att du bara skulle ha en tia i marginal hur skall du kunna betala tillbaka på webbshoppen för att inte nämna lönen. Om du inte vet hur du skall börja är det nog inte din grej. Hårt men så är det. |
||
Svara med citat |
2009-09-24, 21:46 | #5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Man konkurrerar inte med pris, det gjorde man på 1990-talet.
Smidighet, tillgänglighet, sortiment och service är det som gäller 2009. |
|||
Svara med citat |
2009-09-25, 17:18 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Trodde inte någon skulle tro att det där med mössen var mer än ett exempel för att visa hur jag inte ville gå till väga :S
Mässor och drop-shipping är mycket bra tips. Jag fick upp en del väldigt intressanta sidor när jag sökte just på drop-shipping faktiskt. Tack så mycket. btw, rätt sjukt faktiskt men första Google-träffen jag gick in på var en forumtråd där du zstream skrivit ett inlägg (ehandel.se) :P Senast redigerad av Althalos den 2009-09-25 klockan 17:20 |
||
Svara med citat |
2009-10-06, 17:07 | #7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Här kommer några grossister som sysslar med drop shiping.
www.captech.se www.pcb.se www.hattelco.se www.gandalf.se |
||
Svara med citat |
2009-10-07, 10:52 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tycker inte man ska vara rädd för att testa nya saker bara för man inte vet hur man gör. Vi alla är nybörjare nångång Go for it! |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|