Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Fundering angående "VM i google"

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-06-02, 19:48 #1
Intets avatar
Intet Intet är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 322
Intet Intet är inte uppkopplad
Flitig postare
Intets avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 322
Jag såg att seo-tävlingen "v7ndotcom elursrebmem" nyligen avslutades. Grattis förresten till Jim och andra svenskar som placerade sig högt i resultatlistorna. Det som jag undrar över när jag så här i efterhand skummar igenom resultatet är b.la sidan http://www.stevenhargrove.com/type/seo/ som vad jag kan se nu ligger 5:a på google i vid sökning på v7ndotcom elursrebmem. Det som slår mig är att sidan inte innehåller frasen v7ndotcom elursrebmem någonstans på varken sidan eller i sidnamn. Vad jag förstår så är det ett klassiskt exempel på bra "offpage optimization"... ? Är det verkligen ett bra betyg för googles algoritm att en helt vad man får klassa som orelevant sida befinner sig så pass högt på en fras med väldig hög konkurens. ?
Intet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-03, 01:37 #2
Nikke Lindqvists avatar
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
Nikke Lindqvists avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
Steven Hargrove har, som så många andra (bland annat jag) ställt om sina v7ndotcom elursrebmem-siidor till andra sidor.

Jag själv länkade, i slutet av tävlingen om alla mina v7ndotcom elursrebmem-sidor till Marcus Westbergs tävlingsbidrag, och så fort tävlingen var slut ställde jag om dem till en egen sida som jag har bättre nytta av och som dessutom har samma tema.

Andra tävlande har ställt om sina tävlingssidor mot andra sidor som tävlar i andra SEO-tävlingar.
Nikke Lindqvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-03, 11:32 #3
Webmacs avatar
Webmac Webmac är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 223
Webmac Webmac är inte uppkopplad
Supermoderator
Webmacs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 223
Det stämmer helt riktigt som Nikke säger....

Steven har ställt om sin föredetta tävlingssida: www.the-elursrebmem.com till: http://www.stevenhargrove.com/type/seo/

Ett annat alternativ är att byta titel på sidan och sen länka till sidor som är relevanta till den nya titeln.

På ett sätt är det väl detta dåligt genom att man kan dölja sina inlänkar till redirect sidor men å andra sidan om tex ett stort företag skulle vara tvungna att byta URL av någon anledning så förlorar dom ju inte allt dom byggt upp och all tid dom lagt ner på att skaffa inlänkar.
__________________
SEO.se
Webmac är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017