FAQ |
Kalender |
2013-08-09, 18:54 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jobbar på ett projekt där jag hittills har integrerat PaysonDirekt (Kortbetalning) och nästa steg är att integrera en fakturatjänst. Klarna är ju ett välkänt alternativ men funderar nu på PaysonFaktura istället för att få en mer enhetlig administration. Är det någon här som har erfarenhet av PaysonFaktura och har något att säga om tjänsten? Något som är värt att testa eller tycker ni man bör köra på Klarna? Mvh Oliver |
||
Svara med citat |
2013-08-09, 20:30 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej
Jag använder Payson alla tjänster i mina tre webshoppar. Paysonfaktura funkar bra. Dock ska du se upp och läsa deras avtal för Payson faktura extra noga. Trots att tjänsten är gratis så tillämpar de 12 månaders bindningstid samt 3 månaders uppsägningstid. Avtalet måste sägas upp innan dessa 12 månader har löpt ut för annars förlängs avtalet automatiskt med 12 månaders. Det är väl det negativa. Kommer du på efter tex 3-4 månader att du vill byta till Klarna eller Svea eller uppstickaren Billmate så får du snällt sitta av resten av tiden. Använder du en annan tjänst under tiden så hotar de med vitesbelopp på minst 20000kr. Paysonfaktura funkar bra. Du får betalt när din kund har betalt fakturan tid Payson. Dock har jag börjar titta på Billmate som har lägre avgifter för faktura tjänst och även för kortbetalning. Du behöver dock ett avtal med en inlösare tex Teller eller Euroline. Både dessa har inga månadsavgifter. Det har iofs inte Billmate nu heller. Har du fler frågor tveka inte höra av dig.. |
|||
Svara med citat |
2013-08-10, 13:42 | #3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du har ju även Handelsbanken som du kan titta på som jag tycker har bättre villkor än Svea: http://handelsbanken.se/ehandel_teknik. Dom erbjuder både faktura och delbetalning.
|
|||
Svara med citat |
2013-08-13, 14:59 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för all information!
Tror jag gör så att jag kör på med PaysonFaktura. Verkar smidigt och inga större kostnader, samt att det blir mycket smidigare att administrera det hela. Synd det med bindningstiden dock men en smäll man får ta antar jag. |
||
Svara med citat |
2013-08-14, 02:52 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2013-08-14, 09:37 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
§ 1.21 För det fall att Klienten bryter mot § 1.25 skall klienten erlägga ett vite om 25 000 kr till Payson. För det fall Paysons skada överstiger detta belopp är Payson oförhindrad att begära skadestånd enligt första stycket. § 1.25 Klienten får under avtalstiden inte utan Paysons skriftliga tillåtelse överlåta eller pantsätta kundfordringar som uppkommer genom försäljning via Klientens webbsida till annan. Det betyder att du inte kan använda Klarna eller någon annan faktureringstjänst utan deras godkännande vilket de med stor sannolikhet inte kommer godkänna så länge du är "fast" i deras avtalstid. |
|||
Svara med citat |
2013-08-14, 20:36 | #7 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Citat:
Överväger att lägga in sexleksaker i shoppen då payson verkar vara rätt snabba på att häva avtalet om sådana produkter saluförs. |
||
Svara med citat |
2013-10-14, 19:05 | #8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tydligen får inte PaysonFaktura användas vid försäljning till företag och man får inte heller sälja en tjänst utan enbart produkter.
Någon som har koll på vad som gäller med Klarna? Är det tillåtet att sälja tjänster till både privatpersoner och företag? |
||
Svara med citat |
2013-10-15, 15:24 | #9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tipsar gärna om Fortus Finance som jag samarbetat med i tidigare projekt. Mycket drivande, trevliga och anpassningsbara och erbjuder samma tjänster som Klarna. Låt er inte luras av deras hemsida, som är rätt trist: http://www.fortusfinance.com/
|
|||
Svara med citat |
2013-10-15, 15:27 | #10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag håller på att avveckla Payson och går över till Billmate tjänst. Bättre priser, ingen månadsavgift, har allt från kort, faktura, delbetalning, Internetbank,
Dock krävs avtal med tex Teller, Euroline eller motsvarande för att kunna ta emot kortbetalning men dessa har inte heller någon månadsavgift. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|