FAQ |
Kalender |
2012-11-02, 16:26 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag är nu tredje part eller vad man ska säga i detta ärende, en kompis har en kund som köpt en .com adress genom VistaPrint och har idag en hemsida hos dem som sköts genom deras hemside skapar tjänst.
Men dem vill flytta domänen så dem kan använda e-mail adresser i tex Google Apps osv. Men VistaPrint vägrar hjälpa och Bahnof som av någon anledning jag inte känner till står som administrativ kontakt säger att dem inte kan hjälpa. Tydligen hanteras DNSen av ascio.com och jag har försökt kontaktat dem utan svar. Hur ska vi gå vidare i detta, kan man tvinga över domänen, det borde ju finnas bevis att det är min kompis kund som äger domänen så kan man be ett svenskt webbhotell om hjälp? |
|||
Svara med citat |
2012-11-02, 17:51 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det borde finnas ett administrationsgränsnitt hos vistaprint där ägaren kan begära ut en så kallad auth-code vilken sedan används för att flytta domänen till en annan registry.
Sedan så råder jag dig att lära dig skillnaden på de och dem. Hoppas du inte tycker det är otrevligt att jag påpekar det men ibland kan det bli missförstånd vid sammanblandningar. |
||
Svara med citat |
2012-11-04, 08:35 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Min kompis säger att VistaPrint inte har något gränssnitt för att begära ut auth-code och han har även pratat med VistaPrint i telefon och dem vägrar hjälpa till.
|
|||
Svara med citat |
2012-11-04, 10:56 | #4 | ||
|
|||
|
Vem är registraren? Den lär vara bunden enl. avtal med de som sköter .com att vara behjälpliga vid registrarbyte.
Annars kan du ju kontakta den tilltänkte registraren och höra vad de kan göra från sitt håll. |
||
Svara med citat |
2012-11-04, 16:57 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Whois Server: whois.ascio.com Referral URL: http://www.ascio.com Name Server: NS2.VPWEB.COM Name Server: NS3.VPWEB.COM Name Server: NS4.VPWEB.COM Jag har försökt mailat Ascio men dem har ej svarat. |
|||
Svara med citat |
2012-11-04, 17:11 | #6 | ||
|
|||
|
Kontakta nya registraren och hör om de kan hjälpa till.
|
||
Svara med citat |
2012-11-05, 14:05 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2012-11-05, 15:55 | #8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
Svara med citat |
2012-11-05, 16:58 | #9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
VistaPrint är ju ett extremt lågprisbolag så det överraskar knappast men frågan är om de får agera på det viset som registrar? Kan vara värt en rapportering också.
Svara |
|
|