FAQ |
Kalender |
2010-01-19, 14:33 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Efter Googles senaste omlistning eller vad det kallas så har min domän trillat ner rätt ordentligt. Jag undrar om det kan bero på att min adress är: www.butik21.com och på svenska blir man omkopplad till butik21.com/se Har någon stött på något liknande tidigare? Tycker i övrigt att sidan är sökmotoroptimerad på ett bra sätt, jag har hyfsat med inlänkar och jobbar med två företag. Har någon en idé om vad det beror på att man åker ner annars? |
||
Svara med citat |
2010-01-19, 17:47 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om sajten känner av viilket språk man har inställt i Windows eller liknande kan det vara så att Google inte kan värdera din sajt korrekt om de kravlar från utlandet. /se-URL:en är ju indexerad i alla fall så det verkar ju funka bra.
Jag har ingen egen erfarenhet av automatiska redirects till olika språk, men har hört att det kan medföra lite problem. Märkte för övrigt att http://butik21.com/se (utan WWW) inte funkar, det borde du fixa... |
|||
Svara med citat |
2010-01-23, 15:42 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Anledningen till att du åkt ned kan ju helt enkelt vara att någon annan har gjort ett bättre jobb, eller har mer relevant innehåll för de sökord du targettar, och därför har åkt upp.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|