FAQ |
Kalender |
2012-11-12, 17:16 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej.
Sitter och läser min FB varpå jag märkt av att en facebookgrupp som heter "ICA kupong Giveaway" sprids som en löpeld. Det jag snabbt noterade var att domänen icakupong.us var med i meddelandet. Kollade upp domänen och den är reggad på ngn i Pakistan. Någon annan som märkt av denna spridning? / Vet ngt mer om detta? |
||
Svara med citat |
2012-11-12, 17:38 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo, har sett en hel del varningar om det florera på FB. Antagligen samma sorts low life som ligger bakom appar som "hur många heter samma som du" osv..
|
||
Svara med citat |
2012-11-12, 18:29 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har tryckt anmält kanske 30 gånger idag på dem. Men facebook verkar strula för det fortsätter visas.
|
||
Svara med citat |
2012-11-12, 18:33 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Från ICAs page.
"Just nu sprids en länk på Facebook som säger att du kan få 1000 kronor i kupong från ICA om du delar länken och kommenterar med "Tack ICA". ICA ligger inte bakom denna länk, och vi vill uppmana er att låta bli att klicka på den. Vi håller på att utreda vem som ligger bakom detta." |
||
Svara med citat |
2012-11-12, 19:19 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Förstår inte hur folk kunde gilla och dela den. Var ju felstavat och ganska uppenbart att ICA inte ger bort 1000 kr för att man delar :P
|
||
Svara med citat |
2012-11-12, 20:31 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja, det väl 3 saker som jag fatta var fel. När började vi t.ex med att sätta "kr", före summan? Sen stod det (107 vänster), vilket givetvis har översatts med google translate från 107 left (107 kvar).
Och det mest uppenbara, domänen. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|