FAQ |
Kalender |
2007-04-14, 22:20 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
har googlat runt lite men hittar ingen lösningen, inte heller hittar jag ngt på wn. det jag skulle vilja göra är att kontrollera om JS är aktiverat. om den inte är det så vill jag skicka användaren vidare till en annan sida. Någon som har en smidig lösning på detta? /mvh |
||
Svara med citat |
2007-04-14, 22:51 | #2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Vad jag vet finns det inget sätt att direkt kolla om js är på eller inte. Om man däremot kan tänka sig en postning kan du ha en <input id="jsEnabled" type="hidden" value="false" /> som du sätter om till true med javascript när sidan laddas. När du då postar sidan vet du ju om js är på eller inte... /Tjo H |
||
Svara med citat |
2007-04-14, 22:59 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
noscript-taggen skulle du kanske kunna använda på något sätt. http://www.w3schools.com/tags/tag_noscript.asp
|
||
Svara med citat |
2007-04-15, 00:42 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
inget av dessa hjälper mig tyvärr
|
||
Svara med citat |
2007-04-15, 00:54 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
varför inte göra tvärtom då?
kör en meta-refresh som går till ej-javascript-sidan och ett javascript som tar dig till javascriptsidan om javascript är aktiverat
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2007-04-15, 01:19 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Man skulle inte kunna lägga en meta-refresh i noscript-taggen? Inte testat själv men om det fungerar så är det väl precis det du vill göra?
|
||
Svara med citat |
2007-04-15, 01:31 | #7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
en meta refresh på t.ex 2-3 sekunder och en javascript redirect som är instant
|
||
Svara med citat |