FAQ |
Kalender |
2005-05-24, 19:56 | #1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har precis köpt ytterligare en bildskärm och har några funderingar.
Är det nån som har pejl på hurvida man kan jobba på skärm 2 som ett eget skrivbord? Som det är nu så har jag ställt in "Utöka Windows-skrivbordet till denna bildskärm" på skärm 2. Jag kan alltså dra ett fönster till skärm 2 och jobba som vanligt med det där, däremot får jag som exempel upp popup's, nya länkar, fönster o.s.v. i skärm 1. Jag skulle även vilja ha en anpassad bakgrund på skärm 2 som har en annan upplösning än skärm 1. Måste man starta ett program i 1:an för att sedan dra den till 2:an om man vill jobba där? Jag skulle även vilja ha ett "eget" aktivitetsfält på 2:an. Är det nån här som har koll på vad som gäller? // Mats |
|||
Svara med citat |
2005-05-24, 20:08 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag kör ett tillägg som heter UltraMon. Det gör att man får ett aktivitetsfält på båda samt att det kommer ihåg vilken skärm som man hade programet senast i och då öppnar programmet i det. Det lägger även till 2st ikoner uppe till höger där man han minimera, maximera och stäng. Och det är maximera över alla skärmar samt flytta till nästa skärm. Det är shareware så du kan testa det i 30 dagar.
|
||
Svara med citat |
2005-05-24, 20:09 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har kört dubbla skärmar ett tag och så vitt jag vet kan du bara ha ett aktivitets fält. Men du kan välja på vilken av skärmarna den skall vara på genom att sätta primär till höger eller till vänster.
När det gäller popup och vilka program som startar på vilken skärm brukar man behöva starta programmet en gång och sedan sätta det på den skärmen du vill ha programmet på som standard. Därefter stänger du av programmet och startar det igen. Nästa gång du startar programmet öppnas det på den skärmen som det senaste stängdes ner från (har märkt att vissa program skiter i detta och alltid startar på den primära skärmen ändå så helt 100% är det inte). Du kan enkelt köra två olika upplösningar. Bara att höger klicka på skrivbordet och välja grafikkortet för skärm 1 och sätta upplösning och sedan markerar du det andra grafikkortet och sätter en annan upplösning på det. /Micke |
|||
Svara med citat |
2005-05-24, 20:45 | #4 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
// Mats |
||||
Svara med citat |
2005-05-24, 21:29 | #5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det finns en gratis programvara som jag tycker att du ska prova, den ordnar det som saknas som standard i XP (klippt & klistrat, orkar inte förklara bättre själv ):
It adds second taskbar to the extended desktop on Monitor 2 (either right or left) It can add third taskbar to the second Extended monitor if you have 3 monitors setup. It shows only applications from that Monitor It hides the applications on Monitor 2 from normal Windows Taskbar Adds a Move to Monitor button to all windows applications. Add Text Clipboard Extender (new 1.1.) Mer info & download //Björn |
|||
Svara med citat |
2005-05-24, 21:43 | #6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Har laddat hem och provkör UltraMon som WizKid tipsade om den verkar mycket bra. Får väl utvärdera om jag tycker att den är värd att betala för om 30 dagar. // Mats |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|